KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??

Auteur Topic: KNRM concurent of partner Reddingsbrigades??  (gelezen 26334 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #150 Gepost op: 27 november 2004, 21:46:38
De post beinvloed in de wintermaanden de duinverstuiving.
Daarom staan er nagenoeg ook geen strandpaviljoens in de winter op het strand.
Tevens het hoge water in de wintermaanden tijdens de stormen maken het nagenoeg onmogelijk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #151 Gepost op: 27 november 2004, 22:13:07
Dan heb je op het moment de tijd mee. Want anders dan een aantal jaren geleden is er nu meer aandacht voor de veiligheid van mensen en minder voor het welzijn van vogeltjes.
Wat een post op het strand voor een belemmering voor de natuur kan zijn is mij overigens een raadsel.
geloof me,als er een roodgewangde waterschilpadsalamander even pootje baad in een poel, kan al een reden zijn om een komplete snelweg om te leggen of helemaal niet aan te leggen :-X :-X





vraag me niet of een roodgewangde waterschilpadsalamader bestaat :-[ ;D ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #152 Gepost op: 28 november 2004, 10:54:00
Terwijl terwille van de commercie er bij Lelystad kassen staan die de boel tot ver in de omtrek verlichten. Vanuit het Gooi gezien -zo'n 30 km verderop- is de hemel boven Lelystad altijd fel oranje gekleurd.

Dat mag, het is namelijk om de plantjes voor de gek te houden dat ze nóg sneller groeien. Als het een heldere nacht is en ik kom om 2 uur thuis is het daardoor soms zo licht dat ik de vogels al hoor zingen omdat ze denken dat het al ochtend is.
Dáár hoor je maar weinig mensen over.

Maarja, dat gaat om geld en niet om mensenlevens...
Mensenlevens zijn er genoeg en geld, daar heb je nooit genoeg van toch? :-\

Henk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #153 Gepost op: 29 november 2004, 10:56:34
Joh, er zijn tegenwoordig ook technische oplossingen die de kolen en geit sparen hoor..

Maar voor dat we erg off-topic gaan, er kunnen ook semi-mobiele oplossingen mogelijk. In de vorm van moderne containers.. 1 vaste post zoals bijvoorbeeld de in IJmuiden die over de duinrand heen kijkt. en een aantal mobiele posten werkt toch ook ?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #154 Gepost op: 30 november 2004, 12:05:46
De verplaatsbare units werken goed maar het is niet overal mogelijk om een onderkomen welke over de duinen heen kijken. Dit omdat dermate hoge gebouwen toch aardig wat geld kosten.

9910001
9910001


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #155 Gepost op: 1 december 2004, 10:49:18
Hier zijn de duinen en het strand beschermt natuur gebied. Dit loopt tot ikmeen IJmuiden.
Zelf verlichting etc mag niet in de  duinen vanwege de vogeltjes.

Tot Beverwijk inderdaad, want dan vind je direct een mooie vervuiler namelijk "Corus".

Wij hebben een periode een Unimog (privé eigendom) gehad waarop op de achterzijde een leger-radiobak zat. Het was idiaal als vooruitgeschoven post en zeer duidelijk voor strandbezoekers aangezien zij direct wisten dat er op dat moment bewaking was en EHBO verrichtingen. Maar tis behelpen en de voorkeur van een vaste post kent een ieder.
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #156 Gepost op: 1 december 2004, 11:06:05
De posten in de noordkop zijn units welke in het naarjaar het strand worden afgehaald met een kraan en dan blijven er een paar palen over, en in het voorjaar wordt het weer terug geplaatst. Hiernaast kan in de winter de communicatie ook gewoon vanuit een voertuig is wat improviseren maar gaat prima alleen geen koffiezetapparaat.

9910001
9910001


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #157 Gepost op: 1 december 2004, 12:03:00
Dat verplaatsen lijkt mij een kostbare zaak en zonde van het geld. Misschien is de gemeente voor dit argument gevoelig.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #158 Gepost op: 1 december 2004, 12:13:21
De gemeente is altijd gevoelig voor geld daarom zijn units ook zo aantrekkelijk. Stenen gebouwen zijn aanzienlijk duurder, en de losse posten moeten in veel plaatsen toch van het strand af in de winter.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #159 Gepost op: 1 december 2004, 13:23:57
Ik was even opzoek, naar de foto's van de verplaatsbare cabines die de politie gebruikt bij voorbeeld bij ambasade bewaking in Den Haag..
Volgens mij is dat ook goed te gebruiken op de stranden..