Steps

Auteur Topic: Steps  (gelezen 2355 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Gepost op: 16 augustus 2004, 19:01:25
Ik zie de laatste tijd steeds meer van die steps met motortje voorbij scheuren, met klein grut erop van een jaartje of .......10???????

Die jongens van mij zien dit uiteraard ook, maar die dingen lijken mij levensgevaarlijk, ze gaan vrij hard, en als ik er alleen maar naar zie (in hemdje en korte broek, zonder helm) krijg ik alleen al waanideeen wat er zal gebeuren als je hier wat mee krijgt.

Bovendien hebben deze kids helemaal geen rij ervaring.

Die jongens van mij krijgen  dus pertinent niet zo'n ding, maar volgens mijn logische beredenering mag en kan zoiets toch niet???

Een vriendje van mijn kids zei dat z'n moeder de verzekering heeft gebeld, en dat ie verzekerd is.
|Dat zal wel, maar wie laat nou zo'n kind op zo'n step rijden??

Mijn vraag: Hoe zit dat nou precies met deze levensgevaarlijke dingen??

Emiel

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 18 augustus 2004, 20:10:21
firefamke,

Voorzover ik weet zijn er maar 3 type steps goedgekeurd in NL. Deze steps hebben standaard een oranje plaatje op het voorspatbord en ALTIJD een verzekeringsplaatje achterop (Als ze verzekerd zijn natuurlijk)

Op de meeste steps staat gewoon in een aantal talen met een sticker dat het NIET voor gebruik op de openbare weg is. By the way, kinderen van 10 jaar mogen helemaal niet op zo een apparaat rijden!

Zeker niet kopen voor je eigen kinderen dus. Ik vind het van de betreffende ouders die hun kind erop laten rijden zeer onverantwoordelijk >:(. Maar je moet ze eens horen aan het bureau als die step ingenomen wordt door de politie!

Als je meer vragen hebt hoor ik ut wel.

Greetz Emiel

PJ

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 september 2004, 20:31:00
Er zijn maar een aantal elctr.steps toegelaten in Nederland.
De step met een verbrandings- of elektromotor is volgens de wet een bromfiets of een snorfiets, afhankelijk van de constructiesnelheid (al dan niet hoger dan 25 km/u).

Dit betekent dat een step die op de openbare weg wordt gebruikt van een Nederlands of Europees typegoedkeuringsmerk en -nummer moet zijn voorzien.

Op dit moment zijn drie stepkenmerken toegelaten in Nederland:

MUZ, type Charley
merk Glider, type Switch
Aria, Ht metronic

Andere typen steps zijn niet goedgekeurd en zullen bij gebruik op de openbare weg (daaronder valt ook het voetpad) door de politie in beslag genomen worden

Citaat
Een motorstepje valt volgens de wet- en regelgeving onder de definitie van brom- en snorfiets uit het Voertuigreglement. Dit betekent dat een step goedgekeurd moet zijn door de RDW. Bovendien moeten ze zijn verzekerd (WA) en moeten ze worden voorzien van het verzekeringsplaatje. Daarnaast moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn en moet hij/zij een bromfietscertificaat hebben. Steprijders moeten zich houden aan de verkeersregels die gelden voor fietsers

Gast48368

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 september 2004, 18:40:37
Bedankt voor jullie duidelijke uitleg, voor mijn gevoel kon dit ook niet kloppen.