Procedure binnentreden in woning, inval in woning

Auteur Topic: Procedure binnentreden in woning, inval in woning  (gelezen 2435 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869




mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2011, 22:59:03
Filmpje wat wel weer een paar verbeter punten kent in het politie optreden. Op het moment dat er word binnen getreden hoor je een van de agenten roepen. Achterkant, bij binnen treden in een woning is dit toch wel een van de punten die je moet meenemen. Het afdekken van de achterkant van de woning. Want blijft lullig als je met 10 man voor de woning staat en de boef gaat er aan de achterkant vandoor.

Veder komt er na een tijdje kennelijk een bekende van de bewoner binnen lopen. Deze kan gewoon de gang in lopen. Het is toch wel handig dat de laatste politieman(of vrouw) de voordeur afschermt. Dus met je rug naar de aanhouding. Er staan op dat moment voldoende politiemensen in de buurt van de verdachte dus daar kan het gevaar niet vandaan komen.

Het is een leuk filmpje maar ik had alle fotografen en filmers toch een stuk weg gestuurd voordat ik begon met binnen treden.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2011, 00:02:21
Daarbij wil ik nog opmerken, dat ik in de laatste 20 seconden van het filmpje, de aangehouden man, wel erg `herkenbaarŽ in beeld vind staan....
Niet dat ik er zelf problemen mee heb, maar toch, normaal gesproken zie je in zoŽn filmpje een zwarte balk over de ogen of het gezicht van een verdachte...
Misschien iets waar de filmer in de toekomst rekening mee kan houden voor publicatie?
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2011, 00:17:59
Daarbij wil ik nog opmerken, dat ik in de laatste 20 seconden van het filmpje, de aangehouden man, wel erg `herkenbaarŽ in beeld vind staan....
Niet dat ik er zelf problemen mee heb, maar toch, normaal gesproken zie je in zoŽn filmpje een zwarte balk over de ogen of het gezicht van een verdachte...
Misschien iets waar de filmer in de toekomst rekening mee kan houden voor publicatie?

Er stond ook nog 2 man achter het huis, en de man die na binnenliep was de sleutelhouder van de pastorie,
Pastoor zelf had een mis, De eerste agenten(2) ter plaatse hebben moeten wachten op versterking wat denk wel 15/20 min duurde, moest een hondenwagen uit Tilburg komen. De man zat zelf in de stoel mogelijk op de pastoor te wachten? toen de politie binnen viel kwam die na de gang, hij had een flinke mes bij zich
Hier hebje ook foto's: http://112kaatsheuvel.nl/cgi-bin/2007kaatsheuvel/main/index1.html?menu=zoekitem&id=416

Ik heb er na zitten zoeken! maar kon helaas niet vinden hoe ik zoon balkje moest plaatsen.

Groetjes,
Bernt