Geen spoed wel brandweer?

Auteur Topic: Geen spoed wel brandweer?  (gelezen 28523 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2011, 14:27:20
Brandweer Hollands Midden

Alle posten van Brandweer Hollands Midden kunt u via onderstaande centrale telefoonnummer, faxnummer en e-mailadres bereiken.

Telefoon: 088 - 246 5000

http://www.brandweer.nl/hollandsmidden/organisatie/contact/

Of dat ook buiten kantooruren werkt, zou ik niet weten.

whyllum

• BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2011, 14:49:28
Brandweer Hollands Midden
Alle posten van Brandweer Hollands Midden kunt u via onderstaande centrale telefoonnummer, faxnummer en e-mailadres bereiken.
Telefoon: 088 - 246 5000
Of je via dit soort nummers nu iemand aan de lijn krijgt of niet, je zult altijd met een meldkamer doorverbonden moeten worden. En die zijn 24/7 bereikbaar onder 0900-TUIG of 112.

Ik denk niet dat het je ernstig kwalijk genomen word als je voor een kat in de boom of een containerbrand belt met 112. De 0900-8844 Campagne is toch veel meer gericht geweest op politie dan op de overige hulpdiensten?!

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2011, 14:53:53
Ik denk niet dat het je ernstig kwalijk genomen word als je voor een kat in de boom of een containerbrand belt met 112. De 0900-8844 Campagne is toch veel meer gericht geweest op politie dan op de overige hulpdiensten?!

Dat ben ik volledig met je eens dat de zwaarte van de campagne idd bij de politie ligt. Politiebureau's zijn voor burgers ook niet meer bereikbaar, tenzij je een rechtstreeks nummer krijgt van iemand(wat in principe niet is toegestaan).

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2011, 15:26:53
Mag toch hopen van wel..........anders toch maar in uiterste nood 0900-TUIG of 112.

En dan hopen dat hun er wat aan doen, zo ontdekte ik en een kennis afgelopen jaar een vrijstaande container op een recreatiegebied die in brand stond. toch 0800-8844 gebeld, die zouden de brandweer zo spoedig mogelijk in kennis stellen. echter is dit nooit gebeurd. uiteindelijk hadden we met wat recreanten emmertjes water uit het naastgelegen recreatiemeer gehaald. op die manier kregen we het vuur uit. maar de brandweer is nooit opgeroepen.  :-X
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 14 februari 2011, 15:36:39
En dan hopen dat hun er wat aan doen, zo ontdekte ik en een kennis afgelopen jaar een vrijstaande container op een recreatiegebied die in brand stond. toch 08900-8844 gebeld, die zouden de brandweer zo spoedig mogelijk in kennis stellen. echter is dit nooit gebeurd. uiteindelijk hadden we met wat recreanten emmertjes water uit het naastgelegen recreatiemeer gehaald. op die manier kregen we het vuur uit. maar de brandweer is nooit opgeroepen.  :-X

Je geeft het zelf al aan, een vrijstaande container.... Ik gok zo maar dat de melding wel is doorgebeld, maar dat de brandweer op basis van de informatie heeft besloten geen inzet te plegen. Dat er geen terugkoppeling is geweest richting de oorspronkelijke melder is wel vervelend. Maar zoals je zelf al zegt, een paar emmertjes water doen wonderen......  De brandweer was dus niet nodig......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

whyllum

• BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 14 februari 2011, 15:53:57
Red, ik mag toch hopen dat er geen enkele (brandweer)centralist is die uit zichzelf zo’n beslissing zal nemen. Als er gebeld wordt, dan moet er een basiseenheid onderweg. Dat mag eventueel met de laagste Prio, Prio3. Maar rijden zal ‘ie op basis van een telefonische melding normaal gesproken altijd. (En een buitenbrand is in HM altijd op z’n minst Prio2)

Er is een aantal redenen te bedenken waardoor dit voorval heeft kunnen plaatsvinden, ik herinner me bijvoorbeeld een incident in Graauw (Z), terwijl de melder werd doorgestuurd naar Meldkamer Friesland (vanwege Grou…) Wat de oorzaak ook is geweest, dat blijft gissen. Maar dat de brandweermeldkamer op eigen beoordeling een dergelijke melding er niet uit schiet kan ik me maar moeilijk voorstellen.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 14 februari 2011, 16:02:41
Maar dat de brandweermeldkamer op eigen beoordeling een dergelijke melding er niet uit schiet kan ik me maar moeilijk voorstellen.
Het kan hoor, ook bij ons in de regio. Eigen ervaring, toen ik een jaar of 13 was eens gebeld voor een prullenbak in brand maar hij stuurde de politie wel even langs.
343, never forget.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 14 februari 2011, 16:08:43
Aan de andere kant heb ik hier wel eens meldingen voorbij zien komen voor een fiets in de brand ::) Ja, het is een buitenbrand, maar met een klein blusmiddel (of een goed gevulde blaas 0098) krijg je dat ook wel uit.

Moet je daarvoor een ploeg van 6 man bij elkaar roepen? Dat kan de politie prima oplossen lijkt mij.

Ik zou niet per definitie willen stellen dat er altijd een basiseenheid opgeroepen moet worden (maar wie ben ik ;)).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 14 februari 2011, 16:25:34
Bij ons (za-wa) kun je ook naar de meldkamer bellen naar een algemeen nummer. dit is onder burgers volgens mij niet helemaal bekend.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 14 februari 2011, 16:26:57
Red, ik mag toch hopen dat er geen enkele (brandweer)centralist is die uit zichzelf zo’n beslissing zal nemen. Als er gebeld wordt, dan moet er een basiseenheid onderweg. Dat mag eventueel met de laagste Prio, Prio3. Maar rijden zal ‘ie op basis van een telefonische melding normaal gesproken altijd. \

Dat klopt dus niet....(Het zou trouwens wel bijzonder zijn dat als er gebeld wordt, men onderweg moet .) Hoe vaak wij al bij een brandende container hebben gestaan en de brandweer erbij hebben verzocht via de meldkamer...

Dan krijgen we het standaard antwoord: Is er gevaar voor zaken en/of goederen rondom de container? Nee, dan komt men niet.....
Dus nee, er zal echt niet altijd inzet plaats vinden.... En inderdaad, desnoods sturen ze eerst de politie langs, maar blijkbaar is dat hier niet gebeurd....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.