Geen spoed wel brandweer?

Auteur Topic: Geen spoed wel brandweer?  (gelezen 28362 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2011, 16:34:09
Ik kan mij ook voorstellen dat een burger de brandweer zou willen bellen om informatie in te winnen over iets. In z'n geval lijkt mij een "geen spoed, wel brandweer" nummer wel handig.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2011, 16:42:11
Overigens ging het hier niet om zomaar een prullenbak maar om een 1100 liter container. de centralist heeft aan de hand van de melding niet kunnen beoordelen of het een brandje van niets was ofdat de vlammen er goed opstonden. zover vroeg de centralist niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


whyllum

  • BM, OW, BOT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 211
Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2011, 16:59:24
Overigens ging het hier niet om zomaar een prullenbak maar om een 1100 liter container.
Okee, dit was ook de basis van mijn veronderstelling in mijn voorlaatste post. Het lijkt mij, ook in HM, verre van gebruikelijk dat de centralist hier geen TS op af stuurt.

Natuurlijk kan er ook een politie-eenheid op een melding als 'fiets of prullenbak in de brand' af gestuurd worden vooraleer er 6 man en een TS op weg gestuurd worden. 'We' zijn echt niet de enigen die een klein brandje kunnen uitpiesen. Maar TS of Politie, bij een melding van brand kan het niet zo zijn dat er niets of niemand ter plaatse komt.
 98uiye


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2011, 17:07:38
Voor brandweer Hollands Midden is het nummer van de alarmcentrale tel. 071-521 21 21
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2011, 20:37:09
Voor brandweer Hollands Midden is het nummer van de alarmcentrale tel. 071-521 21 21
Brandweer en ambulance Zeeland GEEN SPOED: 0118-414444 (bron: website VRZ, dus gewoon een voor eenieder toegankelijk nummer ;))


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2011, 20:48:16
Telefoon nummer van brandweer Meldkamer Oost Nederland is: 055-5053322
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2011, 22:23:58
In Haaglanden heb ik de ervaring dat ik 'gewoon' 0900-8844 bel, en vervolgens vanaf Politie Haaglanden wordt doorgeschakeld naar de BRW. En daar wordt in principe (tenzij het druk is) best snel opgenomen, en worden 'containerbrandjes' uitgevraagd bij de beller en in datzelfde gesprek komt nog naar voren dat de brandweer rijdt, en zo niet waarom niet. Dat laatste overigens nog niet meegemaakt...

Officieel (bron) is het 'geen spoed, wel brandweer'-nummer van Haaglanden (088) 88 68 000, maar dat is het nummer van de receptie van hoofdbureau van de Brandweer, waar Kazerne Loosduinen ook gevestigd is. Zou me niets verbazen als je hier ook 'maar' wordt doorgeschakeld naar de RAC...


MarcFotograaf

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
  • Fotograaf 112 Nieuws Leiden.
    • Unity.NU
Reactie #27 Gepost op: 15 februari 2011, 00:19:12
Voor brandweer Hollands Midden is het nummer van de alarmcentrale tel. 071-521 21 21
Geen spoed wel brandweer dus! Bedankt!
Journalist


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #28 Gepost op: 16 februari 2011, 14:27:26
In Haaglanden heb ik de ervaring dat ik 'gewoon' 0900-8844 bel, en vervolgens vanaf Politie Haaglanden wordt doorgeschakeld naar de BRW. En daar wordt in principe (tenzij het druk is) best snel opgenomen, en worden 'containerbrandjes' uitgevraagd bij de beller en in datzelfde gesprek komt nog naar voren dat de brandweer rijdt, en zo niet waarom niet. Dat laatste overigens nog niet meegemaakt...

Officieel (bron) is het 'geen spoed, wel brandweer'-nummer van Haaglanden (088) 88 68 000, maar dat is het nummer van de receptie van hoofdbureau van de Brandweer, waar Kazerne Loosduinen ook gevestigd is. Zou me niets verbazen als je hier ook 'maar' wordt doorgeschakeld naar de RAC...

Maar de receptie is niet 24 uur pd bemand.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 16 februari 2011, 17:01:16
Conclusie: mensen die niet te moeilijk willen denken bellen gewoon 0900-8844.

Al het overige: zoek je maar een slag in de rondte tot je een geschikt nummertje hebt gevonden. Succes!  98uiye 0098

(in geval van incident zonder spoed)