0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.
Ik zie het probleem ook niet. Overal staat het keurig aangegeven als de maximumsnelheid afwijkt van de standaardnorm. Buiten de bebouwde kom weet toch ook iedereen dat je 80km/h mag als er geen bord staat dat anders aangeeft? Gewoon een kwestie van gewenning en goed opletten. En als je TomTom een andere snelheid aangeeft dan dat er langs de weg aangegeven staat (wat ik vaak zie), moet je dat stomme ding gewoon updaten.Dus staat er geen bord langs de snelweg? 130!
Ik let daar goed op en toch is het mij ook niet altijd duidelijk hoe hard je mag op de snelweg.
Ik kan begrijpen dat alle verschillende snelheden voor verwarring zorgen, maar dat ligt toch echt niet aan de bebording; deze is gewoon duidelijk. Het is voor velen gewoon een kwestie van wennen dat 130km/h de standaard is.
Vanaf 1 september geldt op een aantal plaatsen een maximumsnelheid van 130 km/h. Geldt dit dan ook op de spitsstroken van de A12. En zo ja, vanaf wanneer?Als de spitsstrook open is, blijft de maximumsnelheid 100 km/h. Dit doen we om de veiligheid te garanderen. Als de spitsstrook dicht is, geldt van 06.00 uur tot 19.00 uur een maximumsnelheid van 100 of 120 km/h en tussen 19.00 en 06.00 uur een maximumsnelheid van 100 of 130 km/h. De toegestane maximumsnelheid staat aangegeven op borden boven en langs de weg.
Als we met dit soort omschrijvingen moeten werken, dan begrijp ik best dat mensen het niet snappen:Nou staan er inderdaad wel borden, maar om nou te zeggen dat dit heel duidelijk is?... Nee, dat gaat mij te ver. Als je op een bepaald stuk weg de ene keer 100, dan weer 120 en dan weer 130 mag... dan levert dat gewoon veel verwarring op.