Wel grappig om te zien hoe mensen over zo iets "triviaals" elkaar bijna persoonlijk in de haren vliegen.
Wat maakt het nou uit? In de landen om ons heen mag je al harder rijden op de snelwegen. Met de vrachtwagen mag je weer niet harder, sterker nog zelfs langzamer.
(in NL 80km/h secundair en in bijv. Belgie maar 60km/h)
Veiligheid? Heb je wel eens gekeken naar de auto's van tegenwoordig?
Ach, 130 of 120, bijna iedereen rijd wel te hard en 180 of harder? Mwoa, dat is zelfs op de ring van Rotterdam best haalbaar hoor (uiteraard noooit zelf uitgeprobeerd).
Iedereen heeft wel ergens gelijk in deze discussie. Feit is en blijft, we mogen straks op diverse wegen 130km/h als het rustig is. Dat betekent dus: variabele Vmax.
Op sommige plaatsen zoals de A12 tussen Den Haag en het Prins Clausplein is dit al. Overdag en bij drukte Vmax=80, 's-avonds en bij weinig aanbod Vmax=100.
Dynamax heet dat systeem volgens welingelichte bronnen. Dit komt op meer plaatsen, oa. op de ruit van Rotterdam.
Is het dan een goede beslissing? We zullen zien.