130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 63140 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 14 juni 2011, 16:38:36
Zolang je maar niet onnodig op het linkerbaantje rammelt, vind ik alles prima!  ;D
Onnodig is ook: met 2km verschil iemand inhalen. Geef dan een beetje gas bij. Ja, dat kost wat drupjes benzine. Niet? Dan moet je maar gewoon erachter blijven hangen op de rechterbaan en ietsjes gas terug nemen.  998765

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #61 Gepost op: 14 juni 2011, 23:41:13
Zolang je maar niet onnodig op het linkerbaantje rammelt, vind ik alles prima!  ;D
Onnodig is ook: met 2km verschil iemand inhalen. Geef dan een beetje gas bij. Ja, dat kost wat drupjes benzine.
Niet? Dan moet je maar gewoon erachter blijven hangen op de rechterbaan en ietsjes gas terug nemen.
 998765

Ik geloof niet dat er iemand is die deze stelling mooier zou kunnen verwoorden.  O0  O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Martinus

• Junior gebruiker
  • **
  • IVK'er 5e jaars
Reactie #62 Gepost op: 15 juni 2011, 14:14:33
Mooi verwoord!!! 8)
5e jaars student Integrale Veiligheidskunde

sylvester1986

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:55:43
Ondertussen mag je op steeds meer plaatsen 130 rijden, hoe vinden de forumleden dit nu?

Nebh

• Stagaire
  • Forum gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:15:05
heb vorige week woensdag in de avond legaal 130 mogen rijden in friesland op de A32.

wat mij opviel is dat mensen steeds minder rekening houden met het vrachtverkeer, wat mij met deze snelheden niet wenselijk lijkt.
zolang mensen maar lukraak van links naar rechts en weer terug rijden mag iedereen van mij 80 blijven rijden.
dan is et verschil met vrachverkeer ook niet zo groot en is de toestroming van toe en afritten ook optimaler  ;D
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.

mrveurope

• HV geďnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:18:42
Vanmorgen het genoegen gehad een flink stuk A58 met de cruise control op 130 te kunnen tuffen. Van Bergen op Zoom tot Kapelle; mooi stuk weg met weinig op- en afritten. Dat ging best fijn. Maar of het nou echt veel tijdswinst is?! Volgens mij is het voornamelijk spychologisch...

sylvester1986

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:23:54
heb vorige week woensdag in de avond legaal 130 mogen rijden in friesland op de A32.
Dat stukje is maar erg kort, voor ik het wist zag ik het bordje einde 130 al  :-X
Dat stukje op de A32 waar je 130 mag is niet alleen in de avond, want er hangt geen onderbord bij zoals je bij sommigen wel ziet.

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:32:19
Vanmorgen het genoegen gehad een flink stuk A58 met de cruise control op 130 te kunnen tuffen. Van Bergen op Zoom tot Kapelle; mooi stuk weg met weinig op- en afritten. Dat ging best fijn. Maar of het nou echt veel tijdswinst is?! Volgens mij is het voornamelijk spychologisch...
Ik rij het stukje elke dag, het scheelt net een minuut. En in verbruik scheelt het circa 9%. Tel uit je winst.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:35:15
Ik rij zeer regelmatig op de A6 en de A2. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik het bijzonder vind. Tijdswinst heb ik nog niet echt kunnen merken. Het zit meer tussen de oren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

stln01

• chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:43:47
Ik rij zeer regelmatig op de A6 en de A2. Ik kan nou niet echt zeggen dat ik het bijzonder vind. Tijdswinst heb ik nog niet echt kunnen merken. Het zit meer tussen de oren.
Toch best wel eng dat pseudo-opschietgevoelens belangrijker zijn dan verkeersveiligheid en milieu.