130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 63332 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #70 Gepost op: 8 augustus 2011, 22:50:26
Het zal in ieder geval aardig wat centjes in onze schatkist opbrengen. (achterliggende reden?)
Zal hard nodig zijn met de Dubbel-Dip.  :P
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 8 augustus 2011, 23:03:28
Toch best wel eng dat pseudo-opschietgevoelens belangrijker zijn dan verkeersveiligheid en milieu.

Ik ben er snel mee uitgescheten. Ik rij gewoon weer stug 125/128 op de teller zoals ik ook in de 120 doe. Zie ik het brandstofverbruik ook meteen noemenswaardig dalen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

sylvester1986

• Gast
Reactie #72 Gepost op: 8 augustus 2011, 23:09:54
Ik ben er snel mee uitgescheten. Ik rij gewoon weer stug 125/128 op de teller zoals ik ook in de 120 doe. Zie ik het brandstofverbruik ook meteen noemenswaardig dalen.
Idem dito O0

Nebh

• Stagaire
  • Forum gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 9 augustus 2011, 11:34:13
Dat stukje is maar erg kort, voor ik het wist zag ik het bordje einde 130 al  :-X
Dat stukje op de A32 waar je 130 mag is niet alleen in de avond, want er hangt geen onderbord bij zoals je bij sommigen wel ziet.
maar ik was er alleen maar s'avonds, vandaar in de avond  ;)
Toch best wel eng dat pseudo-opschietgevoelens belangrijker zijn dan verkeersveiligheid en milieu.
populistische volksmennerij.
lijdt weer af van de bezuinigingen etc.
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 9 augustus 2011, 17:51:46
Vanmorgen het genoegen gehad een flink stuk A58 met de cruise control op 130 te kunnen tuffen. Van Bergen op Zoom tot Kapelle; mooi stuk weg met weinig op- en afritten. Dat ging best fijn. Maar of het nou echt veel tijdswinst is?! Volgens mij is het voornamelijk spychologisch...
Uhm, je mag bij mijn weten alleen 130 vanaf viaduct Rilland tot aan Oost-Souburg en andersom.

De tijdswinst is te verwaarlozen.

Stel dat het stuk snelweg 50 kilometer lang is en je rijdt overal exact 130 km/h.
Dan ben je (50/130)*60 = 23 minuten en een paar seconden onderweg.

Stel dat je 120 km/h had gereden.
Dan was je (50/120)*60 = 25 minuten onderweg geweest.

2 minuten, tel uit je winst :-X

Het is dus voornamelijk psychologisch. Daarnaast zie ik dat veel mensen toch gewoon 120-125 blijven rijden op het gedeelte waar je 130 mag.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 9 augustus 2011, 20:09:37
Tja, afgelopen week in Duitsland gereden met 160 gemiddeld. Uiteindelijk toch een uurtje eerder op bestemming als wat de navigatie aangaf. Op lange afstanden maakt het dus wel degelijk een verschil. Hier in Nederland heeft het geen zin.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 9 augustus 2011, 20:12:34
Ik ben blij dat dit een vrij land is en dat je zelf je keuses mag maken.

Ben je het eens en denk je sneller ergens te zijn rij je lekker 130

Ben je het er op tegen rij je 120

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #77 Gepost op: 9 augustus 2011, 20:17:47
Tja, afgelopen week in Duitsland gereden met 160 gemiddeld. Uiteindelijk toch een uurtje eerder op bestemming als wat de navigatie aangaf. Op lange afstanden maakt het dus wel degelijk een verschil. Hier in Nederland heeft het geen zin.

Klopt helemaal, als ik naar Frankfurt rijdt dan doe ik er veel minder lang over bij 190 dan bij 120 of 130.
Er staat ook kilometers per uur.  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

sylvester1986

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 14 augustus 2011, 22:19:21
Er zijn mensen die sneller willen  :-X

Man scheurt met 240 over A16

DRIEBERGEN -  Een 53-jarige automobilist uit Maasland heeft zondag op de A16 tussen Dordrecht en Breda 240 kilometer per uur gereden. Dat is hem duur komen te staan. De politie heeft zijn rijbewijs en zijn auto in beslag genomen.

Dat maakte het Korps landelijke politiediensten bekend. Een woordvoerder zegt gekscherend dat de snelheidsduivel de onlangs ingestelde snelheidslimitiet van 130 km/u blijkbaar nog te langzaam vond...
Een motoragent van het KLPD zag de Maaslander in zijn Corvette met hoge snelheid over de A16 rijden, op het traject waar 130 is toegestaan. Luid toeterend en met lichtsignalen maakte de snelheidsduivel andere weggebruikers duidelijk dat hij er langs wilde. In Breda moest de man halt houden voor een rood verkeerslicht en kon de motoragent de bestuurder aanhouden.
De man verklaarde dat hij zin had om eens hard te rijden en dat iedereen maar aan de kant moest voor hem. „Het CBR wordt verzocht te onderzoeken of deze man nog geschikt is om een auto te besturen. Dit kan betekenen dat zijn rijbewijs ongeldig wordt verklaard”, aldus het KLPD.

Bron: telegraaf

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 14 augustus 2011, 22:29:35
Een art. 130 procedure... Ironisch!