Ik zie meer in een minimum snelheid als je een auto inhaaald op de linker baan geef dan gewoon flink gas bij dat je er snel weer voorbij bent....
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Niet iedereen durft 120/130 te rijden tijdens het inhalen van een vrachtwagen bijvoorbeeld. Iemand kan misschien rijangst hebben, of is misschien wat onervaren en kiest daarom voor een lagere snelheid.
Ook kan een bestuurder in het kader van zijn brandstofverbruik, in belang van het milieu, en misschien wel in het kader van zijn reisplanning/tijdschema besluiten om bijvoorbeeld 90, 100, of 110 te gaan rijden. Waarbij de bestuurder zijn snelheid constant houd op de door hem uitgekozen snelheid. Hierbij kan het dus voorkomen dat een bestuurder een vrachtwagen inhaalt met een snelheid van 100 kmh (dus een snelheidsverschil van 10 kmh.).
Bovendien zit ik persoonlijk niet graag bij iemand in de auto als iemand constant accelereert en weer afremt. Zit ook niet fijn als je nog 3 uurtjes moet. Tevens kan er een passagier in de auto zitten die op dat moment hete koffie aan het drinken is of nog wat papierwerk wil doen in alle rust. Eventueel achteropkomend verkeer dient rekening te houden met medeweggebruikers.