130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 63383 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 14 augustus 2011, 22:33:39
en zeer waarschijnlijk een EMG erbij.

sylvester1986

• Gast
Reactie #81 Gepost op: 14 augustus 2011, 22:39:19
Nu ben ik niet bekend op de A16, maar zo'n figuur wil je gewoon niet op de weg hebben :-\

Nebh

• Stagaire
  • Forum gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 15 augustus 2011, 12:21:45
Er zijn mensen die sneller willen  :-X

Man scheurt met 240 over A16

DRIEBERGEN -  Een 53-jarige automobilist uit Maasland heeft zondag op de A16 tussen Dordrecht en Breda 240 kilometer per uur gereden. Dat is hem duur komen te staan. De politie heeft zijn rijbewijs en zijn auto in beslag genomen.

Dat maakte het Korps landelijke politiediensten bekend. Een woordvoerder zegt gekscherend dat de snelheidsduivel de onlangs ingestelde snelheidslimitiet van 130 km/u blijkbaar nog te langzaam vond...
Een motoragent van het KLPD zag de Maaslander in zijn Corvette met hoge snelheid over de A16 rijden, op het traject waar 130 is toegestaan. Luid toeterend en met lichtsignalen maakte de snelheidsduivel andere weggebruikers duidelijk dat hij er langs wilde. In Breda moest de man halt houden voor een rood verkeerslicht en kon de motoragent de bestuurder aanhouden.
De man verklaarde dat hij zin had om eens hard te rijden en dat iedereen maar aan de kant moest voor hem. „Het CBR wordt verzocht te onderzoeken of deze man nog geschikt is om een auto te besturen. Dit kan betekenen dat zijn rijbewijs ongeldig wordt verklaard”, aldus het KLPD.

Bron: telegraaf
We hebben allemaal weleens ergens zin in, ga dan naar duitsland als je eens hard wil rijden.
Slechtste chauffeur van nederland in real life?
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #83 Gepost op: 15 augustus 2011, 17:16:52
Toen ik in de vakantie die weg onder mij door zag flitsen (fun intended) viel het me op dat je om de paar kilometer zowel links als rechts een wit bord met rode rand en de zwarte cijfers 130 er in zag staan ... die mag je dus niet bij elkaar optellen?
Dan kon hij namelijk nog 20 km sneller ...  998765

Alle gekheid op een stokje ... de eerste keer dat ik de 130 borden zag ging ik van het gas af omdat ik ze (op ruime afstand) aanzag voor de bekende 100km borden. Toen ik dichterbij kwam en ze voorbij ging kwam er toch even een grijns rondt mijn lippen en ging het gas er weer op.

Puur voor tussen de oren en ach ... het was vakantie ... we vonden het alle 5 leuk om zo "te scheuren". ;D
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 27 september 2011, 08:35:06
'130km/u op hele A2'

VVD en PVV willen de maximumsnelheid op de hele A2 verhogen naar 130 kilometer per uur. Volgens VVD-Kamerlid Charlie Aptroot is het gewoon "idioot" dat op sommige stukken 10-baansweg maar 100 kilometer per uur mag worden gereden.

Ook de PVV kan niet wachten om de snelheid op de 'geasfalteerde slagader van Nederland' een flinke boost te geven. "Liever nog vandaag dan morgen", zegt Kamerlid Leon de Jong. "Dat neemt veel frustraties weg en komt de doorstroming ten goede."

Misselijkmakend

Op een klein stukje A2 (tussen Utrecht en Den Bosch) mag al 130 worden gereden. "Maar bij het minste of geringste springen de matrixborden weer op honderd", klaagt Aptroot in de Telegraaf. "Dat is misselijkmakend en onnodig laag."

Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) heeft op diverse trajecten de maximumsnelheid al verhoogd naar 130, maar daarbij gaat het nog om proeven. Ook op de A2 In het jaar zullen de resultaten van deze experimenten worden bekeken. Er wordt ondermeer gekeken naar of er geen overlast is van geluid en uitlaatgassen.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2011/09/130kmu-op-hele-a2

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 27 september 2011, 10:36:22
Kijk en dat ben ik met ze eens. Op het stuk Amsterdam-Utrecht wordt je gewoon uitgelachen als je daar netjes 100 rijd. Ik gok dat ongeveer 90% van de automobilisten daar gewoon met 120 overheen rijd. Tijd voor een evaluatie dus.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #86 Gepost op: 27 september 2011, 10:40:11
Kijk en dat ben ik met ze eens. Op het stuk Amsterdam-Utrecht wordt je gewoon uitgelachen als je daar netjes 100 rijd.
Ik gok dat ongeveer 90% van de automobilisten daar gewoon met 120 overheen rijd. Tijd voor een evaluatie dus.

Het was voordat men daar aan de slag ging toch ook 120 als ik het mij goed herinner ?
Volgens mij werd het t.h.v. Abcoude richting Amsterdam pas 100.
Snap ook niet helemaal waarom het nu het klaar is 100 moet blijven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 27 september 2011, 10:50:58
Snap ook niet helemaal waarom het nu het klaar is 100 moet blijven.
Volgens mij ging het om iets kleins als het milieu ofzo...  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #88 Gepost op: 27 september 2011, 10:59:06
Hoe kunnen ze daar nou moeilijk over blijven doen ? Auto's worden in rap tempo steeds schoner en zuiniger.
Als ze dat argument pak hem beet 20 jaar geleden nog hadden vastgehouden oké maar tegenwoordig gebruiken
ze het volgens mij te pas en te onpas.

Voor mijn gevoel is dit een kwestie van op alle slakken zout leggen of van een mug een olifant maken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #89 Gepost op: 27 september 2011, 11:02:39
Volgens mij ging het om iets kleins als het milieu ofzo...  ::)
En geluidsoverlast. Niet dat er daar veel mensen last van hebben want pas bij Maarssen is er behuizing in de buurt
van de snelweg en daar staat aan beide kanten een flinke geluidswal. En van mij hoeft dat stuk nu ook weer niet 130
maar 120 zou wel leuk zijn. Nu is er een te groot snelheidsverschil tussen de personen auto's. Heb daar meegemaakt
dat er gerust 160 plus word gereden. En dat niet door 1 maar door meerdere auto's. En als je dan opa en oma heb die
rustig met 100 of er net iets boven rijden en zich net vergissen in de snelheid van de achterop komende auto word je niet
blij.

Ik zeg 120 op het heel traject en 130 op selecte stukken dan is het helemaal top.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v