130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 63378 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #90 Gepost op: 27 september 2011, 16:20:55
Sinds dit jaar mag je op de A58 Zeeland in en uit op de grootste delen 130 rijden, ik moet zeggen een verademing, evenals het gedeelte van de A7 richting Den-helder. Beide wegen zijn relatief rustige wegen, zeker de A7 vanaf Hoorn richting het noorden, en omgekeerd. Hadden ze jaren eerder moeten doen. 8)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #91 Gepost op: 27 september 2011, 16:36:56
Ik gok dat ongeveer 90% van de automobilisten daar gewoon met 120 overheen rijd. Tijd voor een evaluatie dus.
Ben er nu een paar keer overheen gereden, maar dat valt heel erg mee. Trajectcontrole of iets toch? e050
Ik heb juist het idee dat iedereen heel krampachtig 100 rijdt, en dat zorgt voor een behoorlijk onrustig verkeersbeeld. Snel optrekken naar 120/130 dus  O0


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #92 Gepost op: 27 september 2011, 16:52:41
Als je dat stuk midden in de nacht rijdt met verplicht 100 voel je je echt voor gek staan (en ja ik doe het braaf). Waarom kan dat 's nachts als er 3,5 kip rijdt nu niet eens anders. Matrixborden te over, beetje dynamiek in het verkeer.

Overigens heeft het hele stuk 130 op de A7 mij wel 2 hele minuten tijdswinst opgeleverd  ::). Maar goed voor je gevoel kan je in ieder geval eindelijk eens prettig doorrijden.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #93 Gepost op: 27 september 2011, 17:08:25
Ik vind het triest en intriest dat er aan alle kanten wordt geprobeerd om de milieubelasting van ons kikkerlandje te verlagen en in plaats van hiermee door te gaan, gaan we de maximumsnelheid verhogen! Wat vooral interessant is om te bedenken is dat uitgaande van de verhoging van 120 naar 130 (12,5% stijging) de uitstoot naar het milieu met circa 15% stijgt, uitgaande van het zelfde snelheid patroon. Praktisch gezien zal het vaker voorkomen dat er moet worden geremd en dus worden bijgetrokken waardoor de ware stijging tegen de 20% aan zal liggen. Ik denk dat deze maatregel dus een hoop van onze bespaar acties teniet doen. Zeg maar " dag"  tegen al je groene subsidies want die gooien we gewoon even weg! Jammer erg jammer!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #94 Gepost op: 27 september 2011, 17:12:55
Als je dat stuk midden in de nacht rijdt met verplicht 100 voel je je echt voor gek staan (en ja ik doe het braaf). Waarom kan dat 's nachts als er 3,5 kip rijdt nu niet eens anders. Matrixborden te over, beetje dynamiek in het verkeer.

Overigens heeft het hele stuk 130 op de A7 mij wel 2 hele minuten tijdswinst opgeleverd  ::). Maar goed voor je gevoel kan je in ieder geval eindelijk eens prettig doorrijden.

Als je die route dagelijks rijdt, dan heb je in een jaar ongeveer 11 á 12 uurtjes gewonnen, die weet ik wel in te vullen ;D

Reed een paar maanden geleden op de A2 richting Amsterdam rond 01:30u. Reed 110 op de teller, tot ik bij een groep auto's kwam waarbij er een politieauto op de rechterrijstrook precies 100 reed, en iedereen die er voorbij reed kreeg een waarschuwing d.m.v. blauw licht. Ze waren de afslag Breukelen nog niet af, of het hele zooitje verhoogde de snelheid weer naar een acceptabele snelheid voor een 5-baans weg 's nachts :)

Ik vind het triest en intriest dat er aan alle kanten wordt geprobeerd om de milieubelasting van ons kikkerlandje te verlagen en in plaats van hiermee door te gaan, gaan we de maximumsnelheid verhogen! Wat vooral interessant is om te bedenken is dat uitgaande van de verhoging van 120 naar 130 (12,5% stijging) de uitstoot naar het milieu met circa 15% stijgt, uitgaande van het zelfde snelheid patroon. Praktisch gezien zal het vaker voorkomen dat er moet worden geremd en dus worden bijgetrokken waardoor de ware stijging tegen de 20% aan zal liggen. Ik denk dat deze maatregel dus een hoop van onze bespaar acties teniet doen. Zeg maar " dag"  tegen al je groene subsidies want die gooien we gewoon even weg! Jammer erg jammer!

Prius More Enviromentally Damaging Than BMW M3.mp4

 O0


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #95 Gepost op: 27 september 2011, 17:31:21
Als je die route dagelijks rijdt, dan heb je in een jaar ongeveer 11 á 12 uurtjes gewonnen, die weet ik wel in te vullen ;D

Reed een paar maanden geleden op de A2 richting Amsterdam rond 01:30u. Reed 110 op de teller, tot ik bij een groep auto's kwam waarbij er een politieauto op de rechterrijstrook precies 100 reed, en iedereen die er voorbij reed kreeg een waarschuwing d.m.v. blauw licht. Ze waren de afslag Breukelen nog niet af, of het hele zooitje verhoogde de snelheid weer naar een acceptabele snelheid voor een 5-baans weg 's nachts :)

Wat een grapjassen die agenten.   Ze zullen wel lol gehad hebben.

Als zij precies 100 op de teller rijden, dan rijden ze ongeveer 96 - 97 km per uur  ge-ijkt.  
Het lijkt mij niet dat elke politiewagen een ge-ijkte teller heeft.

En ze zijn waarschijnlijk ook nog de meetcorrectie vergeten.

Maar het zegt ook genoeg over de schijnheilig had van de weggebruikers

Daarnaast het blauwe zwaailamp gebruiken    dit is toch een middel om te laten zien dat zij een voorrangsvoertuig zijn (in combinatie met de geluidssignalen......)  

Ik zou me niet door dat laten corrigeren....en er braaf achter blijven rijden.   Even inhalen met 103 op de teller......  Eens zien wat er zal gebeuren.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #96 Gepost op: 27 september 2011, 17:42:22
Wat een grapjassen die agenten.   Ze zullen wel lol gehad hebben.

Als zij precies 100 op de teller rijden, dan rijden ze ongeveer 96 - 97 km per uur  ge-ijkt.  
Het lijkt mij niet dat elke politiewagen een ge-ijkte teller heeft.

En ze zijn waarschijnlijk ook nog de meetcorrectie vergeten.

Maar het zegt ook genoeg over de schijnheilig had van de weggebruikers

Daarnaast het blauwe zwaailamp gebruiken    dit is toch een middel om te laten zien dat zij een voorrangsvoertuig zijn (in combinatie met de geluidssignalen......)  

Ik zou me niet door dat laten corrigeren....en er braaf achter blijven rijden.   Even inhalen met 103 op de teller......  Eens zien wat er zal gebeuren.

Ik rij altijd 10 km harder dan op de teller; totdat ik die agenten tegenkwam. Ik vond het overigens wel grappig dat een mercedes die met ongeveer 180 voorbij kwam, geen blauw licht kreeg. Waarschijnlijk wisten de brave dienders dat ze het toch niet zouden winnen met hun Touran ;D


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #97 Gepost op: 27 september 2011, 18:19:44


Prius More Enviromentally Damaging Than BMW M3.mp4

 O0

Tsja dat hoef je mij echt niet te vertellen. Doch of je nou een BMW rijdt of een Prius, je uitstoot zal toch echt om hoog gaan!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #98 Gepost op: 27 september 2011, 18:43:05
Tsja dat hoef je mij echt niet te vertellen. Doch of je nou een BMW rijdt of een Prius, je uitstoot zal toch echt om hoog gaan!

Hoe hoger je toerental, hoe hoger je uitstoot. Dus hoe meer power, hoe zuiniger


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #99 Gepost op: 27 september 2011, 21:30:40
Hoe hoger je toerental, hoe hoger je uitstoot. Dus hoe meer power, hoe zuiniger
Das wel heul simpel gesteld  98uiye
Of komen er bloemetjes uit de uitlaat van een vrachtwagen?  ;D