130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm

Auteur Topic: 130 km per uur vanaf september 2012 de nieuwe norm  (gelezen 63403 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #100 Gepost op: 27 september 2011, 23:32:23
Ben er nu een paar keer overheen gereden, maar dat valt heel erg mee. Trajectcontrole of iets toch? e050
Ik heb juist het idee dat iedereen heel krampachtig 100 rijdt, en dat zorgt voor een behoorlijk onrustig verkeersbeeld. Snel optrekken naar 120/130 dus  O0
Trajectcontrole staat uitgeschakeld, maar even zonder gekheid, ik rijd er zeer regelmatig en rijd er zelf altijd 120 op de teller. (even luisteren of er geen flitsers staan) Ik word dan nog door een hoop auto's ingehaald terwijl ik er zelf een stuk minder inhaal...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #101 Gepost op: 28 september 2011, 08:46:24
Das wel heul simpel gesteld  98uiye
Of komen er bloemetjes uit de uitlaat van een vrachtwagen?  ;D

Geen appels met peren gaan vergelijken he ;D


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #102 Gepost op: 28 september 2011, 08:49:28


sylvester1986

  • Gast
Reactie #103 Gepost op: 30 september 2011, 14:48:39
Britten overwegen hogere maximumsnelheid

LONDEN -  De Britse regering overweegt de maximumsnelheid op de snelwegen te verhogen om zo meer vaart te brengen in de economie. De snelheid gaat van 70 naar 80 mijl per uur (112 naar 128 kilometer per uur).

Minister van Verkeer Philip Hammond noemde de huidige snelheid ouderwets. „Het is tijd om Groot-Brittannië terug te brengen bij de kopgroep van economieën en nog eens te kijken naar de snelheidslimiet van 50 jaar oud.”
De minister rekent op honderden miljoenen euro's economische voordelen door kortere reistijden.
Bovendien rijden veel Britten in de praktijk al bijna 80 mijl per uur, verklaarde de Conservatieve minister in The Times van vrijdag. „Als 50 procent van de bevolking zo stelselmatig de wet overtreedt, moeten we eigenlijk eens naar de wet kijken.”
Het voorstel leidt tot kritiek van de milieubeweging en actiegroepen voor veiliger verkeer.
Eerder heeft Nederland, dat eveneens een rechts-liberale regering heeft, de snelheidslimiet op enkele trajecten verhoogd tot 130 kilometer per uur.

Bron: telegraaf

---------------------------------------------------------------
Aparte beredenering ::)


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #104 Gepost op: 1 oktober 2011, 10:21:23
Aparte beredenering ::)
Wetten zijn normen van de bevolking, maar dan vastgelegd in een dik boek. Logische redenering dus :)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 11 oktober 2011, 17:39:37
Kamer eens met eerder flitsen boven 130 km
DEN HAAG -  Automobilisten die harder rijden dan de maximumsnelheid van 130 kilometer per uur worden eerder beboet dan boven andere maximumsnelheden. Een PVV-motie om dat kabinetsplan terug te draaien, haalde het dinsdag niet. PVV'er Léon de Jong vroeg in die motie de zogenoemde flitsmarge voor 130 kilometer per uur niet te verlagen.

Het kabinet wil hardrijders boven 130 kilometer per uur eerder een boete geven, want in de huidige systematiek zou pas een boete volgen bij 139 kilometer per uur. Dat komt door de flitsmarge, waardoor bijvoorbeeld meetfouten worden ondervangen. Boven de 130 kilometer vindt de regering de marge te ruim uitvallen en de verantwoordelijk bewindslieden willen daarom een boete vanaf 136 kilometer.

De Jong weet dat bestuurders massaal op de rem trappen bij flitscontroles. Hij is bang dat dit verschijnsel zich vaker gaat voordoen bij het verlagen van de flitsmarge. Hij denkt dat zo de verkeersveiligheid in gevaar komt.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10706818/__Eerder_flitsen_boven_130_km__.html?p=1,1


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #106 Gepost op: 20 oktober 2011, 08:11:20
Dat komt door de flitsmarge, waardoor bijvoorbeeld meetfouten worden ondervangen.

Is het verschil in foutmarge bij 120km groter dan bij 130km?
Het omgekeerde lijkt mij eerlijk gezegd logischer.
De marge is ontstaan vanwege de vele rechtzaken waarbij werd aangetoond dat de metingen niet altijd even correct kunnen zijn. Het lijkt mij dat we die bij een krappere marge weer opnieuw gaan krijgen.

De minister rekent op honderden miljoenen euro's economische voordelen door kortere reistijden.
Bovendien rijden veel Britten in de praktijk al bijna 80 mijl per uur, verklaarde de Conservatieve minister

Als de Britten nu toch al 80 mijl per uur rijden, dan zullen die berekende economische voordelen waarschijnlijk wel zwaar gaan tegenvallen..
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #107 Gepost op: 11 november 2011, 14:54:53
Wetten zijn normen van de bevolking, maar dan vastgelegd in een dik boek. Logische redenering dus :)

Tsja, dat is natuurlijk ook een kul redenering. We kunnen zomaar vastleggen in de wet dat het roken van 2 pakjes sigaretten verplicht moet worden omdat het zo gezond is, dat we dit vinden wil nog niet zeggen dat het ook zo is.

Als je uit onderzoek kan aantonen dat in de afgelopen 50 jaar auto's dusdanig veiliger zijn geworden dat een snelheid verhoging te rechtvaardigen is dan kan dit worden geaccepteerd.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #108 Gepost op: 12 november 2011, 09:13:28
Als je uit onderzoek kan aantonen dat in de afgelopen 50 jaar auto's dusdanig veiliger zijn geworden dat een snelheid verhoging te rechtvaardigen is dan kan dit worden geaccepteerd.
De auto,s zijn de afgelopen 50jaar wel veiliger geworden, nu nog het figuur die erin zit en dat ding bestuurt. 0098


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #109 Gepost op: 12 november 2011, 17:03:10
Jaren geleden was onze voetbal goeroe Johan C op televisie en ook hem werd destijds gevraagd wat hij vond van het invoeren van de maximum snelheid van 100 km op de autowegen. Hij had weer een prachtige redenatie dat wanneer je harder dan 100 km per uur reed, bijvoorbeeld 150 je ook eerder van de snelweg af en thuis was, en je zo ook minder uitlaatgassen produceerde. 0098
Destijds waren de auto's nog niet zo zuinig en produceerde de auto's veel meer CO, maar met de huidige milieu normen zou die redenatie nu wel eens waarheid kunnen zijn. Waar ligt het omslag punt?
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar