Inschakelen hulp van burgers bij een incident

Auteur Topic: Inschakelen hulp van burgers bij een incident  (gelezen 9931 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #60 Gepost op: 14 februari 2011, 09:18:30
En de politie? dribbelt vrolijk om alles heen om alles maar zo goed mogelijk te zien.


In mijn ervaring kijken ze altijd waar ze een hand uit kunnen steken, altijd bereid om ruimte te creëren / benodigde spullen en materialen halen / zorgen voor jouw veiligheid etc. Ze bieden hulp waar nodig.
En laat er af en toe een onervaren agent bij zijn, die het gewoon nog niet weet allemaal. Maar dat is in ieder vak, of niet?

Anyway...het gaat ook vaak genoeg goed, maar het lijkt er in mijn  ogen op dat brandweer en ambu personeel een andere omgang met ongevallen hebben dan de politie.
 (niks te nadele van degene die wel uit zichzelf goed bezig zijn!)

Natuurlijk hebben de verschillende disciplines allen een andere omgang met een ongeval. Ieder z'n taak!  ??? ::)


Waar het mij om gaat/ging is dat (naar mijn mening) politie anders handelt (positieve uitzonderingen daar gelaten!!!) dan brandweer of ambulance personeel.

Dat moet ook, zie boven! Nogmaals, ieder z'n taak! De politie kan niet doen wat de ambu doet, de ambu niet wat de politie doet, enzovoorts.


Nogmaal het is niet mijn bedoeling om hier de politie in het algemeen af te kraken, ben er zelf onderdeel van geweest, dus weet waarover ik het heb.

Nou, veel positiefs lees ik anders niet. En je maakt me nu erg nieuwsgierig welk onderdeel. De kantine is tenslotte ook een onderdeel.  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #61 Gepost op: 14 februari 2011, 10:22:16
Waar het mij om gaat/ging is dat (naar mijn mening) politie anders handelt (positieve uitzonderingen daar gelaten!!!) dan brandweer of ambulance personeel. Heeft misschien iets te maken dat de 99% van de mensen blij is als er hulp komt van de laatste 2 diensten, en mensen soms minder blij zijn om politie te zien, dat doet denk ik ook wat me je als agent zijnde.

Wat een onzin, ik denk dat je zou moeten zeggen dat de politie zich bezig houd met zijn eigen taak. (negatieve uitzonderingen daar gelaten).
Bij (bijna) alle hulpverleningssituaties waar ik kom is men blij dat de politie er is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.