Sollicitatietraining politie voor jongeren

Auteur Topic: Sollicitatietraining politie voor jongeren  (gelezen 4047 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Gepost op: 14 februari 2011, 10:22:08
Sollicitatietraining politie voor jongeren

AMSTERDAM - De politie Amsterdam-Amstelland gaat een eenmalige sollicitatietraining geven aan jongeren. De politie wil meer in contact komen met een aantal doelgroepen en ziet hier een methode om jongeren te bereiken en te laten zien ''dat we niet alleen bekeuringen geven'', aldus een woordvoerder.

De training wordt gegeven aan een groep van ongeveer vijftien jongeren tussen de 16 en 25 jaar. "Er is een cursusleider van de politie die algemene zaken kan uitleggen, bijvoorbeeld waar wij op letten bij sollicitaties. Het is een experiment'', zo verklaarde de politiezegsman.

Geïnteresseerden moeten zich van tevoren aanmelden. (ANP)

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/567047/2011/02/07/Sollicitatietraining-politie-voor-jongeren.dhtml




Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2011, 10:29:06
Mijn dank hiervoor, heeft u ook een link of mailadres (kan via PM) waar ik mij zou kunnen opgeven?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2011, 10:39:59
Mijn dank hiervoor, heeft u ook een link of mailadres (kan via PM) waar ik mij zou kunnen opgeven?

Probeer het hier eens:http://www.politiewerk.nl/index.php?id=1


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2011, 16:29:18
En weer een manier van A-A om allochtone jongeren die volledig ongeschikt zijn het sollicitatietraject in te sleuren...


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2011, 16:35:20
En weer een manier van A-A om allochtone jongeren die volledig ongeschikt zijn het sollicitatietraject in te sleuren...

Een beetje kort door de bocht en voorbarig, denk je zelf ook niet? ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2011, 16:37:03
En weer een manier van A-A om allochtone jongeren die volledig ongeschikt zijn het sollicitatietraject in te sleuren...

Nu al zo cynisch als "eenstreper" zoals je jezelf noemt. Altijd van het positieve uitgaan!  O0
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2011, 16:43:44
Het selectietraject gaat op deze manier zo dusdanig uitgekauwd worden dat er bijna geen uitdaging meer inzit. Het is ook algemeen bekend dat A-A er alles aan doet om mooie wervingscijfers binnen te slepen voor de 'diversiteitsprijs'. Ik weet dat ik een gevoelige snaar raak, maar als A-A zich bezig gaat houden met willers met een goed testrapport zijn dit soort trainingen overbodig.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2011, 19:34:20
En weer een manier van A-A om allochtone jongeren die volledig ongeschikt zijn het sollicitatietraject in te sleuren...

Ik ben zelf absoluut niet allochtoon....Maar ik zie dit wel als een mooie oriëntatie dag (en tijdens mijn sollicitatie kan ik dit ook weer gebruiken als motivatie).
Van iedere kans die ik krijg om mij verder in de politie te kunnen verdiepen maak ik graag gebruik.

Het aanmelden loopt niet helemaal vlekkeloos, werving en selectie konden mij niet helpen en stuurden mij door naar DBI. Bij de afdeling DBI werd ik weer terug gewezen naar werving en selectie.
Uiteindelijk na een aantal keer 0900-8844 gebeld te hebben kwam ik uit bij bureau Lodewijk van Deijssel. Helaas was de persoon die mij verder kon helpen niet aanwezig en word daarom morgen teruggebeld.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2011, 20:08:36
Ik ben zelf absoluut niet allochtoon....Maar ik zie dit wel als een mooie oriëntatie dag (en tijdens mijn sollicitatie kan ik dit ook weer gebruiken als motivatie).
Van iedere kans die ik krijg om mij verder in de politie te kunnen verdiepen maak ik graag gebruik.

Het aanmelden loopt niet helemaal vlekkeloos, werving en selectie konden mij niet helpen en stuurden mij door naar DBI. Bij de afdeling DBI werd ik weer terug gewezen naar werving en selectie.
Uiteindelijk na een aantal keer 0900-8844 gebeld te hebben kwam ik uit bij bureau Lodewijk van Deijssel. Helaas was de persoon die mij verder kon helpen niet aanwezig en word daarom morgen teruggebeld.

Een eenmalige sollicitatietraining voor een aantal jongeren van de doelgroep. Niet iets waar je je voor kunt inschrijven, maar dus alleen voor geselecteerden. Overigens heeft de afdeling werving en selectie van Amsterdam een eigen telefoonnummer voor sollicitanten 020-559 5005.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2011, 20:17:19
En weer een manier van A-A om allochtone jongeren die volledig ongeschikt zijn het sollicitatietraject in te sleuren...
Je krijgt nou eenmaal waar je voor betaalt. En niets meer, en soms zelfs minder. Geld ook voor personeel wat word aangenomen.