Als ik dan een artikel lees dat er sollicitatietraining gegeven gaat worden in stadsdeel Amsterdam West door de politie, voor de politie voor 'de doelgroep' dan zegt dat in mijn ogen genoeg en schiet dat in mijn verkeerde keelgat. Het gaat in Amsterdam niet meer om kwaliteit, maar om de diversiteit van de nieuwe collega's. En natuurlijk is dit geen aanval op alle allochtone collega's, maar wel op het feit hoe Amsterdam te werk gaat bij het werven van nieuwe collega's...
Grote kans dat het inderdaad die richting op gaat (al wisten de 9 verschillende personen die ik aan de lijn heb gehad allemaal niet wat de avond exact inhield). Voor mij gaat het er om dat ieder moment dat ik wat meer kan leren over de politie ik daar graag gebruik van maak. Morgen zal ik waarschijnlijk te horen krijgen wat deze avond inhoud en voor wie het bedoeld is.
Ik zelf had op de Beroepsoriëntatie dag het gevoel dat die avonden voornamelijk de filmpjes en informatie geven die ook gewoon op het internet staan. Een avond die wat inhoudelijk (en persoonlijker) over het politie werk, sollicitatie en ervaringen van agenten gaat ben ik nog niet tegen gekomen. Daarom toch gekeken wat deze ''sollicitatietraining'' inhoud.
Het is dan ook erg moeilijk te oordelen over een ''sollicitatie avond'' die nog niet gehouden is.
In mijn ogen blijft niet geschoten altijd mis, misschien dat het toch een leerzame avond kan worden
@Maxx
Ook met 020-559 5005 gebeld, hier wisten zij niks over de deze avond.