Lid SIGMA?? die op alle ambu meldingen rijd?

Auteur Topic: Lid SIGMA?? die op alle ambu meldingen rijd?  (gelezen 8790 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2011, 08:59:56
Venneke,

Misschien ben ik te nuchter maar ik kan mij er werkelijk niets bij voorstellen. De georganiseerde hulpverlening kent allerlei vormen van opschalingsmogelijkheden, wij zitten toch echt niet te wachten op een doorgedraaide scannerluisteraar (a la P2000) die zich overal ten toneel verschijnt. Sterker nog, natuurlijk is het een prachtig gedachte dat je iemand in nood kan helpen maar in deze kwestie moet je je afvragen wat je echte beweegredenen zijn. Ik kan er maar uit concluderen dat het (deels) uit sensatiezucht bestaat. Anders doe je zulke dingen niet.......

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2011, 09:46:09
Maar lijkt me sterk dat iemand als SIGMA'er dit doet?

Dat lijkt me ook niet voor de hand liggend, als Sigma werk je in je opleiding, scholing  en je stages samen met het ambu personeel.
Als iemand zich zo gedragen dan zou dat al heel snel bekend zijn en ligt zo'n persoon ook al snel buiten de groep.

Ik heb geen idee wat zijn beweegredenen zijn, maar als het kenteken met verhaal aan de politie doorgegeven wordt dan denk ik dat er wel een verstandig gesprek met deze persoon kan volgen waarin uitgelegd wordt dat dit alle goede bedoelingen ten spijt niet de juiste weg is.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2011, 17:28:22
Dat lijkt me ook niet voor de hand liggend, als Sigma werk je in je opleiding, scholing  en je stages samen met het ambu personeel.
Als iemand zich zo gedragen dan zou dat al heel snel bekend zijn en ligt zo'n persoon ook al snel buiten de groep.

Doet me denken aan een SIGMA-lid, met blauwe flitsers in z'n grille / stickers en emblemen op voor-en achterrruit / afgemaakt met een ''traumabeertje'' in zijn voertuig.

Elders op dit forum te vinden (foto)


Venneke82

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 130
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2011, 17:58:49
Venneke,

Misschien ben ik te nuchter maar ik kan mij er werkelijk niets bij voorstellen. De georganiseerde hulpverlening kent allerlei vormen van opschalingsmogelijkheden, wij zitten toch echt niet te wachten op een doorgedraaide scannerluisteraar (a la P2000) die zich overal ten toneel verschijnt. Sterker nog, natuurlijk is het een prachtig gedachte dat je iemand in nood kan helpen maar in deze kwestie moet je je afvragen wat je echte beweegredenen zijn. Ik kan er maar uit concluderen dat het (deels) uit sensatiezucht bestaat. Anders doe je zulke dingen niet.......

CM

Als nuchter persoon kan ik moeilijk concluderen of jij te nuchter bent...  ;)

Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden om op te schalen en de eerste hulpverlening is doorgaans vrij snel ter plekke. Maar goed er kunnen zich natuurlijk altijd situaties voordoen waarin een paar helpende handjes welkom zijn...
Ik denk dat het voor als nog ontbreekt aan inhoudelijke informatie ( mij althans ) om echt een oordeel te kunnen vellen.

Maar mocht deze persoon zich inderdaad voordoen als "superehbo'er" en in een wannabe ambulancevoertuig rijden, al dan niet met blauwblauw...
Dan zeg ik, dat dat niet helemaal de bedoeling kan zijn. In dit geval zou er ook snel korte metten gemaakt kunnen worden aan een deel van die acties.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2011, 19:56:43
legitimatie vragen, aan de politie doorgeven, wordt hij de eerst volgende keer gearresteerd omdat hij de hulpverlening in gevaar brengt, dit doen ze in meer regio's.

Op welke grond wordt hij dan gearresteerd? En hoe hindert hij dan de hulpverlening? Hij start de hulpverlening. Of dat wenselijk is is een andere discussie, maar ik zie er in eerste instantie niets strafbaars in.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2011, 20:02:18
Nou ik kan je vertellen dat je daar in absoluut niet de enige in ben. Echter blijkt dat deze meneer in dit verhaal geen Peter heet. Dus dat is hem niet...

Voor de leden die de Standdaarbuiten soap niet kennen:


Die man uit Standdaardbuiten heeft er totaal niets mee te maken. Wat echter geen belemmering voor een moderator blijkt te zijn om toch weer even met modder te gaan gooien. Zeker als moderator zou je heel erg veel beter moeten weten en dit onderwerp moeten laten rusten, zoals overigens ook de consensus was. Je doet wederom een bewuste poging om iemand moedwillig in een kwaad daglicht te stellen. Als ik dat doe is het nog tot daar aan toe, maar als jij zoiets doet lijkt me dat het einde van je moderatorschap?


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2011, 20:09:31
Nee, het is net andersom, als hij het doet is het tot daar aan toe, als jij het doet is het einde forum-lidmaatschap.
En "onderwerp MOETEN laten rusten"...... hoe kom je daar nu bij, niks MOET. En al helemaal niet als een lid dat "eist".

Keep it cool Azijnzeikerd. Jij blaast het nu meer op dan nodig.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2011, 20:56:00
Zullen we het maar aan de beheerders en moderators over laten om te bepalen wat een moderator wel en niet moet of mag doen  ;)
Laten we maar weer on-topic gaan

Al vind ik persoonlijk dit nu ook geen hoogdravend onderwerp met schijnbaar maar 1 doel en dat is iemand bekritiseren.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2011, 21:03:14
Die man uit Standdaardbuiten heeft er totaal niets mee te maken. Wat echter geen belemmering voor een moderator blijkt te zijn om toch weer even met modder te gaan gooien. Zeker als moderator zou je heel erg veel beter moeten weten en dit onderwerp moeten laten rusten, zoals overigens ook de consensus was. Je doet wederom een bewuste poging om iemand moedwillig in een kwaad daglicht te stellen. Als ik dat doe is het nog tot daar aan toe, maar als jij zoiets doet lijkt me dat het einde van je moderatorschap?

Hij doet dat niet, lees maar even terug. Standaarbuiten heeft hier een dusdanig verleden dat het niet vreemd is dat de vermoedens die kant op gaan. Terwijl hij (Mike) dat zegt, ontkracht hij in diezelfde posting dat het Standaarbuiten kan zijn. Dus hij maakt niemand zwart en beschuldigt niemand. Hij probeert het juist te sussen. Of de link naar de Standaarbuiten soap verstandig is, is een ander verhaal. Feit zal zijn dat een tweedeling zal zijn van leden die deze "soap" wel kennen en leden die er niet bekend mee zijn. Aan hun de keuze of ze zichzelf al dan niet in willen lezen en waarnodig een eigen oordeel willen vellen.

Zoals Jacques al zegt; genoeg over Standaarbuiten, die staat hier buiten ;)


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2011, 21:45:21
Waar blijven de foto's jongens?? 098uo


Mensen die denken dat ze superpleeg zijn en met gele ledjes "prio1" rijden willen graag aandacht dus. Net als in het topic dat niet genoemd mag worden, denk ik dat als de situatie niet erger gemaakt wordt dan het is, dan schuilt er niet zoveel kwaad in, stel je voor dat, qoute: 'zo'n gek' een leven red. (Moet hij natuurlijk weer niet iemand platrijden onderweg)

Staat alleen een beetje lullig als hij voor bv een probleembevalling of andere zaken waarvoor hij niet opgeleid is daar aan komt,

Met een AED is hij bij mij wel welkom en gaat de deur wijd open.
Freude am Fahren