haha, ja inderdaad.
Maar dit zo lezend ben ik toch een enigszins gerust gesteld dat het ons kennelijk om hetzelfde te doen is. We gaan voor hetzelfde doel en dat is de patient.
Als ik zo je recente berichten lees (024) maak ik daaruit op dat je niet de beste ambulanceverpleegkundigen hebt getroffen. Jammer dat je dat pas laat blijken in latere berichten, maar misschien is het je doel om eerst nekharen overeind te zetten om daarna je punt te kunnen maken?
Je toon blijft arrogant, diplomatiek hoef je niet altijd te zijn, maar als je iets meer motiveert waarom je op een bepaalde manier denkt over bepaalde beroepsgroepen (of kennelijk dus de minkukels uit de beroepsgroep) verloopt de discussie wat zinvoller.
In de lijn heb je wel gelijk dat je als arts de eindverantwoordelijkheid hebt en puur medisch gezien schikt men zich dan naar de arts, maar ik hoop toch dat er ook nog een vorm van overleg mogelijk is.
Ik heb inmiddels meerdere artsen in de auto gehad, en ik moet zeggen dat dat prima is bevallen. Natuurlijk voert de arts het beleid, maar ook daarin soms ruimte voor overleg.
Ook ik heb geen goed woord over voor verpleegkundigen die onder het beste niveau functioneren en daarom een arts mee willen hebben, ik ben van mening dat je een hele goede reden moet hebben om een arts mee te willen nemen.
Nu werk ik in een regio waar we nooit "downgraden" maar altijd upgraden, aangezien hier in de regio het hoogste niveau ziekenhuis level 2 is, zonder continue aanwezigheid van bv een neurochirurg.
Dus ik rij altijd met patienten naar andere ziekenhuizen die simpelweg "te complex" zijn voor de ziekenhuizen alhier, en dan lijkt me een Ter zake Deskundige niet meer dan op zijn plaats. Maar dan ook alleen indien de patient buiten de marges van ons handelen vallen. (En dat is redelijk exact omschreven in de protocollen LPA 7.2)
Ik schrijf bewust Ter Zake Deskundige, omdat er niet altijd een arts mee gaat maar soms ook een SEH of IC verpleegkundige. Wanneer de insturend arts dit verantwoord acht voldoet deze persoon ook (ook binnen LPA 7.2)
Zij maken deel uit van een poule specifiek hiervoor opgeleide verpleegkundigen.