Begeleiding van IC patiënten tijdens transport Micu of ambulance

Auteur Topic: Begeleiding van IC patiënten tijdens transport Micu of ambulance  (gelezen 35898 keer)

0 gebruikers (en 44 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #80 Gepost op: 1 februari 2013, 13:33:12
Binnen de zorg is dit toch al zo :P

De kwaliteit van zorg en de vergoeding van medische en andere zorgkosten is gelukkig nog steeds beschikbaar voor de Nederlanders.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #81 Gepost op: 1 februari 2013, 17:40:10
De kwaliteit van zorg en de vergoeding van medische en andere zorgkosten is gelukkig nog steeds beschikbaar voor de Nederlanders.

Oh ja?
Arts  www.alphalog.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #82 Gepost op: 1 februari 2013, 17:58:21
Oh ja?

Misschien vindt Joffry wel dat de ambulance voor iedereen beschikbaar is, zolang de burger nog niet beseft dat de ambulancerit hem nog eens 350 euro uit eigen zak kost in de vorm van eigen risico tegenwoordig.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #83 Gepost op: 1 februari 2013, 19:02:08
Ik vind dit een mooi topic, wat ik me af vraag, een MICU chauffeur moet dus een bepaald aantal uren van de dag oproepbaar zijn.
Als een MICU nou gemiddeld 3x per week ingezet wordt, en er wel speciale eisen gesteld worden aan opleiding en ervaring, waarom wordt er dan geen opzet gemaakt zoals bij de brandweer. Met een rooster wanneer iemand wel of niet beschikbaar is voor de oproep, geef dan alle vrijwilligers die opleiding, en laat dan de persoon die op dat moment op komt, een hogere beloning (premie of uurloon), zodat het aantrekkelijk wordt. Dan HOEFT het niet perse een ambu-chauffeur te zijn, maar kunnen ook (als voorbeeld) andere ambtenaren, brandweermannen of politieagenten zich aanmelden, en wordt de spoeling minder dun...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #84 Gepost op: 1 februari 2013, 19:28:51
Nou ja, dat is inderdaad wel een punt.
Ik denk zeker dat een soort oproepbasis moet kunnen. Waarom niet.

Anderzijds: als ik kijk hoe veel beroepsbrandweerorganisaties werken: daar lopen vaak één of twee ploegen met een pieper voor de eerste en tweede uitruk (evt een redvoertuig). Vaak loopt er nog wel ergens een extra man rond die op de MICU zou kunnen stappen. En ondertussen doen deze mensen diverse werkzaamheden voor de brandweer, gewoon de werkzaamheden die de beroeps nu ook doen. Onderhoud etc. Ik denk dat daar winst te behalen valt. volgens mij zijn er voldoende beroeps verspreid over het land.

De chauffeur van de MICU hoeft niets te weten van medisch assistentie of wat dan ook. Het draait puur en alleen om de rijvaardigheden.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #85 Gepost op: 1 februari 2013, 23:48:08
De chauffeur van de MICU hoeft niets te weten van medisch assistentie of wat dan ook. Het draait puur en alleen om de rijvaardigheden.
Ik zou zeggen, laat een van onze blauwe vrienden dat apparaat besturen, die werken toch 24/7, en een paar man opleiden tot micu chauffeur kost niet zoveel.  ;D Kunnen ze mooi met prio 1 richting stalling en vandaar uit door naar het ziekenhuis.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #86 Gepost op: 1 februari 2013, 23:54:59
Ik zou zeggen, laat een van onze blauwe vrienden dat apparaat besturen, die werken toch 24/7, en een paar man opleiden tot micu chauffeur kost niet zoveel.  ;D Kunnen ze mooi met prio 1 richting stalling en vandaar uit door naar het ziekenhuis.  ;)



Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #87 Gepost op: 1 februari 2013, 23:57:21

Die kunnen niet over het stuur heen kijken......   ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #88 Gepost op: 2 februari 2013, 00:00:17
Die kunnen niet over het stuur heen kijken......   ;)

Het gaat wel over blauwe vrienden en de fluitsmurf begint.

Wat mij betreft mag de chauffeur van de mobiele eenheid het ook doen, de M van MICU staat ook voor mobiele en de U  komt van unit (eenheid).


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #89 Gepost op: 2 februari 2013, 01:05:55
Misschien vindt Joffry wel dat de ambulance voor iedereen beschikbaar is, zolang de burger nog niet beseft dat de ambulancerit hem nog eens 350 euro uit eigen zak kost in de vorm van eigen risico tegenwoordig.

Afgezien van de enorme zorgkosten die de zorg ons in Nederland kost mogen we van geluk spreken dat we in Nederland wonen. De  beschikbare zorg en de kwaliteit die hier te krijgen is, is niet makkelijk terug te vinden in landen die wat verder liggen.
Zo keren er heel wat expats terug uit het buitenland als ze serieus iets gaan mankeren, en dat is dan echt niet voor de wat matige  Nederlandse ziekenhuisvoeding.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod