Urgentie reanimatie

Auteur Topic: Urgentie reanimatie  (gelezen 12832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #50 Gepost op: 13 juli 2010, 11:30:29

(ik merk dat ik toe ben aan vakantie.... 8))

Neem er een zou ik zeggen, Alleen is Spanje op dit moment niet aan te raden...


Quiz

  • Ambulancecheuffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #51 Gepost op: 13 juli 2010, 21:19:38
Het hoort formeel niet maar het gebeurt af en toe wel.  De collega's die het doen weten de risico's en nemen dat in overweging.

Ik weet dat men in dit soort gevallen soms ook gewoon toestemming krijgen van de CPA. Ik weet dat dit tijdens de SOSA ook door meerdere vragen over gesteld is, en dat er ook wel eens discussies over waren maar in sommige regios krijgt men gewoon toestemming... en er is wat voor te zeggen, als je de ouders zelf laat rijden weet je zeker dat ze als dwazen achter de ambu rijden, zo kun je het gecontroleerd houden. je gaat dan op een geleidende A1 achter de 1e ambu, als je dat met de ouders in het ziekenhuis komt mogen die in deze gevallen ook vaak gelijk de traumakamer in.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #52 Gepost op: 9 februari 2011, 13:09:25
Zo gaat het hier ook, Quiz.

Laatst nog een vrij jong iemand met een aneurysma. Met famillie onder een A1 erachteraan gereden, zodat ze toch nog een beetje afscheid konden nemen, in het ziekenhuis.

En wat WM zegt: het zijn afwegingen, het hangt af van diverse factoren. Allemaal in een zeer korte tijd te overwegen.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #53 Gepost op: 9 februari 2011, 17:40:19
Daarom is het aan de professional zelf om te bepalen wat wel/niet verantwoordelijk is. Hij/zij is immers wettelijk aansprakelijk voor zijn/haar gedrag. Natuurlijk zijn er wettelijk kaders maar de kunst is de grenzen opzoeken alleen als de patïent of diens familie erbij gebaat is. Ik hou ook niet van wilde westen taferelen, ik heb namelijk ook een gezin thuis.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #54 Gepost op: 15 februari 2011, 20:14:39
Maar de tweede ambulance als 'spitser' vooruit en kruisingen afblokken? No way!! Ik ga altijd zonder spoed achter de eerste ambu aan. Meestal neemt de tweede ambulance wat familie mee.

Ik heb het hier (regio Twente omgeving Almelo) al diverse malen voorbij zien komen dat de 2e als een soort van "spitser" te werk ging op weg naar het zkh
Neemt niet weg dat niet standaard hoeft te zijn.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #55 Gepost op: 15 februari 2011, 20:21:12
Ik heb het hier (regio Twente omgeving Almelo) al diverse malen voorbij zien komen dat de 2e als een soort van "spitser" te werk ging op weg naar het zkh
Neemt niet weg dat niet standaard hoeft te zijn.

Ik denk dat je dan heel wat hebt uit te leggen als je een aanrijding veroorzaakt. Immers, jij als 2e ambu hoefde niet mee te rijden met A1, alleen de 1e ambu, met patient en plegen aan boord..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #56 Gepost op: 15 februari 2011, 20:37:42
Dat niet alleen, maar je kunt 1 kruispunt blokkeren, als de A1 ambu dan voorbij rijdt, dan haal je die nooit meer in om een volgend kruispunt af te gaan zetten. Het klinkt mij op zijn minst onlogisch in de oren
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources