Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 335444 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1100 Gepost op: 5 oktober 2016, 18:11:39
Dit zou voor heel veel eenheden een flinke verbetering zijn. Vanuit het Rotterdamse nog niks gehoord in ieder geval.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1101 Gepost op: 6 oktober 2016, 12:06:16
Citaat van: enrico1972 link=msg=1450861 date=1475683899
Dit zou voor heel veel eenheden een flinke verbetering zijn. Vanuit het Rotterdamse nog niks gehoord in ieder geval.
En de chef voorlichting wilde daar nog zo graag de eerste zijn met automatenpiep.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1102 Gepost op: 6 oktober 2016, 14:30:01
Ja hoor als Haageneesch weet jij er weer wel wat over  ;D ;D
Is dat lang geleden dat je hem gesproken hebt hierover ? Misschien moet ik ze maar eens mailen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1103 Gepost op: 14 november 2016, 14:35:26
Waarom zeuren over een persalarm. De dames en heren filmers en fotografen staan je al op te wachten bij aankomst bij een incident. Hoop dat je dan toch de vraag gaat krijgen bij brandweer en politie hoe het kan dat ze sneller zijn dan de hulpverleners. Weet van een collega dat de politie kentekens heeft genoteerd en id's heeft gecontroleerd.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1104 Gepost op: 14 november 2016, 14:46:59
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1461324 date=1479130526
Waarom zeuren over een persalarm. De dames en heren filmers en fotografen staan je al op te wachten bij aankomst bij een incident. Hoop dat je dan toch de vraag gaat krijgen bij brandweer en politie hoe het kan dat ze sneller zijn dan de hulpverleners. Weet van een collega dat de politie kentekens heeft genoteerd en id's heeft gecontroleerd.
Hoi! We 'zeuren' niet over het persalarm, maar over dat de politie de gemaakte afspraken niet nakomt. Lees je eens in, zou ik zeggen.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #1105 Gepost op: 14 november 2016, 14:51:29
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1461324 date=1479130526
Waarom zeuren over een persalarm. De dames en heren filmers en fotografen staan je al op te wachten bij aankomst bij een incident. Hoop dat je dan toch de vraag gaat krijgen bij brandweer en politie hoe het kan dat ze sneller zijn dan de hulpverleners. Weet van een collega dat de politie kentekens heeft genoteerd en id's heeft gecontroleerd.
Simpel: In een aantal gevallen woon ik dichterbij en de brandweer moet eerst zes man verzamelen voordat ze kunnen uitrukken. Standaard hoor ik eerder ter plaatse te zijn dan brandweer IJmuiden ;-)
En de politie zit vaak ook wat verder weg.
Aan de andere kant denk ik dat in 80% van de gevallen in ieder geval de politie/KMar er al is.

En waarom zou de politie kentekens en id's noteren/controleren? Op basis van welke wetgeving gebeurd dat?


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1106 Gepost op: 14 november 2016, 15:20:54
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1461330 date=1479131489
Simpel: In een aantal gevallen woon ik dichterbij en de brandweer moet eerst zes man verzamelen voordat ze kunnen uitrukken. Standaard hoor ik eerder ter plaatse te zijn dan brandweer IJmuiden ;-)
En de politie zit vaak ook wat verder weg.
Aan de andere kant denk ik dat in 80% van de gevallen in ieder geval de politie/KMar er al is.

En waarom zou de politie kentekens en id's noteren/controleren? Op basis van welke wetgeving gebeurd dat?
Gezien de locatie van de brand in een aantal gevallen door deze personen niet sneller is aan te rijden. Zeker als je er vanuit kan gaan dat hier een aantal voertuigen binnen zes minuten na de melding buiten zijn. Zowel bij de beroeps als vrijwilligers. Een aantal vrijwilligersposten zijn overdag bezet door mensen die aan thuiswerk doen en daar rustiger werken dan thuis.
De politie voert deze controles hier nu vaker uit omdat het hier opvallend is dat deze mensen er sneller zijn dan een brandweervoertuig of de politie. Zelfs bij meldingen die niet via het P2000 netwerk worden gemeld.


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #1107 Gepost op: 14 november 2016, 17:12:51
Die vraag heb ik ook wel eens.. Ik woon 2 straten achter kazerne, en de kazerne is hier overdags niet volledig bemand om meteen uit te rukken. In 8 van de 10 gevallen ben ik daarom eerder (muv oefenavonden) ter plaatse dan de brandweer.
En meldingen die niet via P2000 gegaan zijn.. Sja, kwestie van contacten aanleggen die je tippen.

Maar ik kan me voorstellen als je als hulpverlener zijnde dat niet gewend bent dat je vraagtekens krijgt.
Maar goed, dit was de discussie niet.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #1108 Gepost op: 14 november 2016, 18:41:23
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1461324 date=1479130526
Waarom zeuren over een persalarm. De dames en heren filmers en fotografen staan je al op te wachten bij aankomst bij een incident. Hoop dat je dan toch de vraag gaat krijgen bij brandweer en politie hoe het kan dat ze sneller zijn dan de hulpverleners. Weet van een collega dat de politie kentekens heeft genoteerd en id's heeft gecontroleerd.
Ze mogen mijn kenteken noteren. Maar meestal weten ze die al uit hun hoofd, want als ik aan kom rijden staan ze meer dan eens te wenken 'kom maar om de rij heen'.

Ik hoop dat 'de politie' in het geval wat jij noemt ook de namen van de brandweerploeg van dienst genoteerd heeft, als er twijfels zijn over de oorzaak van de brand. Het zou namelijk beslist niet de eerste keer zijn dat....

Peen
Redacteur van


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1109 Gepost op: 14 november 2016, 21:17:26
Citaat van: peen van dienst link=msg=1461360 date=1479145283
Ze mogen mijn kenteken noteren. Maar meestal weten ze die al uit hun hoofd, want als ik aan kom rijden staan ze meer dan eens te wenken 'kom maar om de rij heen'.

Ik hoop dat 'de politie' in het geval wat jij noemt ook de namen van de brandweerploeg van dienst genoteerd heeft, als er twijfels zijn over de oorzaak van de brand. Het zou namelijk beslist niet de eerste keer zijn dat....

Peen
...dat een 112 cowboy actief is bedoel je ?  ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid