In elk regio wordt als het goed is periodiek geevalueerd, ook daar waar het al langer draait. Dat is wat anders dan testfase. Zodra het systeem inclusief de capcode(s) naar de media is gecommuniceerd dan is het systeem operationeel zou je zeggen
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat kinderziektes er op regionaal niveau uitgehaald zullen worden, dat hebben de regio's die al langer draaien wel bewezen. Alle problemen zullen door de NVJ en andere direkt betrokkenen verzameld moeten worden (en geloof me, dat gebeurt, getuige oa het eerdere persbericht) en dan worden op landelijk niveau de procedures opnieuw aangehaald. Snel zal dat niet gaan, vrees ik
Vanuit NOG ben ik eigenlijk niets anders gewend dan hoe het nu gaat.. De alarmering van de pers komt vrijwel altijd te laat en heeft het voor de fotograaf of camera-man/vrouw weinig zin om nog te komen.
Zoals gister bij de grote heidebrand, heb ik eerlijk gezegd een
''cruciale melding'' gemist vanuit de politie.....
Gelderland Midden idem dito. Tussen de meldingen van de ambulance en de politie zit soms meer dan 20 minuten.
Toen ik er langsreed vanaf mijn werk was het ongeval ook al bijna niet meer zichtbaar terwijl de persinfo net 5 minuten terug gepiept was.
Dat kan wel kloppen, de opzet is in de 3 regio's in Gelderland is vrijwel gelijk qua inzet procedure. Als in alle 3 de regio's dit probleem zich voor doet, lijkt mij, dat het opgezette systeem met de bijkomende procedures niet goed (genoeg) werken..