En voor de duidelijkheid: de voorlichters willen op zich die info wel geven. En het punt is: wij zijn soms (denk ik) te snel, dan is de informatie nog niet doorgedruppeld.
Maar zo'n laatste voorbeeld uit de vorige post: achtervolging dwars door de hele stad, verdachte rijdt in op politie agent op motor, tijdens achtervolging rijdt politiemotor ook nog een burger aan die naar het ziekenhuis vervoerd wordt, veel onrust in de straat over
excessief politiegeweld bij de aanhouding (althans: dat is de klacht). Is toch wel een incident, zeg maar.
Dan zou ik (als ik voorlichter was) er behoorlijk de pest over in hebben als ik een uur later (!) gebeld wordt door een persmuskiet die daar meer over wil weten, maar dat ik zelf daar op dat moment nog niet van op de hoogte ben gesteld. Natuurlijk, de voorlichtster gaat er dan alsnog achteraan en ik word netjes 10 minuten later teruggebeld. Maar ik zou het logischer gevonden hebben als zij vanuit hun eigen organisatie al eerder bijgepraat waren.
Voor alle genoemde incidenten uit de vorige post is dus ook geen perspiep geweest, voor de duidelijkheid.
Peen