Wanneer krijg je hier toegang toe en waaraan moet je voldoen?
Zou het niet weten, ik stond al in de lijst van voor dit systeem dus ben overgezet hier naar toe.
Briljant.... ware het niet dat wij in de praktijk de voorlichters nog wel eens voorlichten dat er een incident gaande is. Anders gezegd: wij bellen ze 'kan je ons wat meer vertellen over het incident in de huppeldepupstraat ?' en krijgen dan als antwoord 'is daar een incident dan ?'.
Dat heb ik ook wel eens gehad, alle keren netjes binnen vijf a tien minuten een telefoontje terug, met de gegevens en/of informatie waar ik om vroeg. Er wordt dan bij de meldkamer info opgevraagd. Ook wel gehad dat ik belde, en dat net de collega van de voorlichter aan de telefoon de info binnenkreeg. Dan even in de wacht en vervolgens wordt je netjes toegesproken.
De voorlichting in het noorden is niks mis mee. Echter de OOV-Alert sms-berichten kan beter, dit wordt echter door de centralisten verstuurd en ja als die het niet doen of niet willen doen(schijnt dat sommigen dat niet hun taak vinden om de pers te alarmeren), dan kan de voorlichting daar ook weinig aan doen.