En of dat komt door P2000 of omdat men gillende sirenes hoort en uit nieuwsgierigheid gaan kijken... dat valt haast niet te peilen. Kortom, waarom zo'n non-discussie...? Een ongeval met letsel komt op wat voor manier dan ook toch wel op social media, vooral als er sprake is van verkeershinder.
Wat betreft persalarm via SMS, daar zit ik totaal niet op te wachten. Mijn pager wekt mij 's nachts door de goede trilfunctie en eventueel gepiep. Een SMS'je, Whatsappje o.i.d. krijgen mij 's nachts niet wakker. Waarom investeren in een product, wat er al lang is en niks extra's kost?
Door sirene's gaat men afvragen wat er aan de hand is, juist in een klein dorp waar zelden politie, ambulance of laat staan brandweer komt wordt dan wel social media of een site opgeroepen om te kijken wat er is. Bij een incident wordt veel ge-appt, social media gebruikt etc. en zorgt dat locatie en omschrijving incident bij meer mensen terecht komt...
Ben het wel met je eens dat een persalarm overbodig is, wat zijn de hoofdtaken van brandweer, politie en geneeskundige hulpverlening? Juist, daar zit 'alarmeren van pers(fotografen)' niet bij als één van de hoofdtaken. Als pers zorg je toch dat je een netwerk hebt, je een pager hebt en social media maar in de gaten houdt... Een persalarm gaat er vaak uit als de berger te plaatse is, het sein brandmeester is gegeven of als slachtoffers in ambulance liggen... Straks begint de pers daar weer commentaar op te krijgen, dat ze te laat worden gealarmeerd.