Persalarm via P2000

Auteur Topic: Persalarm via P2000  (gelezen 343985 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #790 Gepost op: 15 augustus 2013, 10:17:34
Het is heel makkelijk uit te vinden wie de dader is als sms berichten op internet verschijnen. Voor de sms ben je aangemeld en is van iedereen het nummer bekend. Bij een calamiteit verdeel je de groep in twee delen en verstuur ze een iets van elkaar verschillend bericht. Aan de hand van het bericht op internet weet je in welke groep de dader zit. Verdeel deze groep weer en haal dezelfde truc uit. Met zo'n negen berichten heb je de dader te pakken uit 80 man.

Brambd

• Senior gebruiker
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #791 Gepost op: 15 augustus 2013, 13:25:40
Zet zo'n smsje om naar een soort van persoonlijke tweet, dus niet 1 op 1 door kopiëren. Paar verschillende templates voor maken, straat en melding erin duwen dmv een PHP script. Tadaa, lijkt net of je elke keer persoonlijk een tweetje stuurt dat je ter plaatse gaat...

Afijn, kan je nog steeds hetzelfde trucje uithalen als JJ75 zegt.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #792 Gepost op: 15 augustus 2013, 13:34:59
Maar mijn vraag is nog steeds....waarom zou je dat in godsnaam doen?
Je hebt al meer info dan andere fotografen en ramptoeristen en vervolgens ga jij je info direct doorgeven aan anderen.....
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #793 Gepost op: 15 augustus 2013, 18:56:49
Citaat van: noordernieuws link=msg=1192179 date=1376566499
Maar mijn vraag is nog steeds....waarom zou je dat in godsnaam doen?
Je hebt al meer info dan andere fotografen en ramptoeristen en vervolgens ga jij je info direct doorgeven aan anderen.....

Het belang om volgers van je te informeren over je werkzaamheden is schijnbaar belangrijker dan wie het bericht te zien krijgt. Kijk maar naar alle P2000-monitors en -Twitter-accounts.

Speedy

• Forum gebruiker
Reactie #794 Gepost op: 15 augustus 2013, 19:16:48
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1192310 date=1376585809
Het belang om volgers van je te informeren over je werkzaamheden is schijnbaar belangrijker dan wie het bericht te zien krijgt. Kijk maar naar alle P2000-monitors en -Twitter-accounts.

Hoe bedoel je dat precies Sem?

Sem van der Wal

• Senior gebruiker
Reactie #795 Gepost op: 16 augustus 2013, 10:34:20
Sommige fotografen en/of beheerders van 112-site's vinden het belangrijk dat ze hun volgers gelijk informeren over een incident. Dat is nu zo, met het automatisch tweeten van P2000-meldingen (ik geef toe, ik doe het zelf ook omdat het toch al op internet staat) en dat zal niet heel veel anders zijn bij een persalarm via SMS. Dus stel, een fotograaf krijgt een persalarm "Dodelijke aanrijding Stationsstraat Amsterdam, voorlichter is bereikbaar via ###-######" dan tweet die fotograaf al gauw iets als "Aanrijding op de Stationsstraat in Amsterdam. Ik ben onderweg."

Toen P2000-geintroduceerd werd, werden er ook al gelijk programmaatjes en scripts gemaakt om een alarmering (het liefst zonder vertraging) te Tweeten of op een website te zetten. Met als gevolg dat er nu tientallen website's zijn met real-time alarmeringen, en waarschijnlijk wel honderden Twitter-accounts met alarmeringen. Hierdoor zie ik soms in Tweetdeck al een alarmering voorbij komen, terwijl mijn pager pas twee secoden daarna gaat...  :P

112fotograaf

• Forum gebruiker
Reactie #796 Gepost op: 16 augustus 2013, 14:20:41
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1192475 date=1376642060
Toen P2000-geintroduceerd werd, werden er ook al gelijk programmaatjes en scripts gemaakt om een alarmering (het liefst zonder vertraging) te Tweeten of op een website te zetten. Met als gevolg dat er nu tientallen website's zijn met real-time alarmeringen, en waarschijnlijk wel honderden Twitter-accounts met alarmeringen. Hierdoor zie ik soms in Tweetdeck al een alarmering voorbij komen, terwijl mijn pager pas twee secoden daarna gaat...  :P

Scripts voor tweets lijkt mij een beetje raar. Aangezien P2000 langer bestaan dan het blauwe vogeltje ;)

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #797 Gepost op: 16 augustus 2013, 14:39:37
In het Noorden werkt men al enige tijd via sms. Het eerste was ik doe is ter plaatse gaan en niet tweeten. Soms wapp ik in een regio wappgroep dat ik ow (onderweg ben) maar meer niet. Ik ken ook niemand die dit wel doet.
Ik zie het zo:

Persalarm is ervoor om de pers te onderscheiden van diegene die zich of tijdens incidenten niet kunnen gedragen en ramptoeristen. Wat dat PERS nu inhoud bevat voor mij gewoon hobbyfotografen (gericht met een tak naar de hulpverlening) en politieperskaart houders. Nu krijg je een sms... waarom zou je die dan gaan delen, als je al meer info krijgt dan de fotografen die hier niet voor aangemeld zijn?
Als je ter plaatse bent en dan gaat twitteren wat er gebeurt is dat vind ik niet raar. In mijn ogen is de politie ervoor om de pers van informatie te voorzien. Zo kan de pers de burger weer van informatie voorzien.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Speedy

• Forum gebruiker
Reactie #798 Gepost op: 16 augustus 2013, 14:52:43
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1192475 date=1376642060
Sommige fotografen en/of beheerders van 112-site's vinden het belangrijk dat ze hun volgers gelijk informeren over een incident. Dat is nu zo, met het automatisch tweeten van P2000-meldingen (ik geef toe, ik doe het zelf ook omdat het toch al op internet staat) en dat zal niet heel veel anders zijn bij een persalarm via SMS. Dus stel, een fotograaf krijgt een persalarm "Dodelijke aanrijding Stationsstraat Amsterdam, voorlichter is bereikbaar via ###-######" dan tweet die fotograaf al gauw iets als "Aanrijding op de Stationsstraat in Amsterdam. Ik ben onderweg."

Dat is raar dat je pager vertraging heeft en een Tweet sneller is... Waar ik me inderdaad aan stoor is als je informatie over een incident opzoekt, en er tientallen (soms honderden bij een GRIP) Tweets verschijnen letterlijk vanuit P2000. Of soms nog erger, een P2000 melding dat brandweer een OGS-oproep heeft: gelijk publiceren mensen: 'De brandweer gaat ter plaatse aan de Dorpsstraat in Lutjebroek voor een ongeval met gevaarlijke stoffen'

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #799 Gepost op: 16 augustus 2013, 16:08:18
Citaat van: Speedy link=msg=1192539 date=1376657563
Dat is raar dat je pager vertraging heeft en een Tweet sneller is...

Da's zeker vreemd. Pager misschien eens na laten kijken :)