De hele zaak op slot gooien bedoel je? Denk dat dit uit oogpunt van persvrijheid niet gewenst is, maar dat is een herhaling van zetten n.a.v. C2000.
Ik bedacht me vandaag temeer weer eens wat voor grote nadelen dat P2000 heeft. Afgelopen weekend een waterongeval met een kind te water. Heel Nederland kan dit zien op P2000, inclusief heli etc. Ik hoorde van mensen ter plaatse dat op de brug van de Ringbaan van Weert voertuigen waren gestopt om het incident van boven te bekijken terwijl de vader die al uit het voertuig was stond te schreeuwen van ellende.
Recent een heli-inzet bij mij om de hoek. Als buurtbewoner was ik als één van de eersten ter plaatse, hoefde ook niet veel voor te doen aangezien die praktisch in mijn tuin landde. Maar na een kwartier stond het halve wegenstelsel dicht door auto's die van heinde en ver leken te komen om een glimp van de heli op te vangen. Tja, waar ligt de grens.
Ik snap dan ook helemaal waarom men alles achter slot en grendel wil hebben, hoewel ik niet verwacht dat dit gaat helpen. Immers Twitter etc. zijn zo snel dat een incident binnen no-time bekend is onder het grote publiek. Ik denk dat er veel strenger gehandhaaft moet worden op overtredingen. Welke gek in mijn voorgaande voorbeeld zet zijn auto stil op een Ringbaan waar 70 km/u gereden mag worden?!
Jaren terug ging ik regelmatig uit interesse kijken bij incidenten in de buurt, ik ging elke week kijken bij de brandweeroefeningen en mocht soms meedoen als slachtoffer. Regende het dan mochten we schuilen in de brandweerwagen. Ik ging fotograferen bij open dagen, maar ik kan me niet asociëren met het volk wat tegenwoordig van heinde en ver op een incident afkomt.
Absoluut dieptepunt was een TL van iemand die ik volg die allerlei "lift verzoeken" zag verschijnen om naar een grote brand te kunnen gaan kijken kilometers verderop. Dat gaat dus echt alle proporties te buiten.
Jammer voor de welwillenden onder ons.