Ambulance afsluiten bij HV, of niet?

Auteur Topic: Ambulance afsluiten bij HV, of niet?  (gelezen 7341 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Gepost op: 16 februari 2011, 18:40:18
Automobilist verzet ambulance

Een ongeduldige automobilist is dinsdagavond in Vleuten weggereden in een ambulance om die een stukje verderop te parkeren. De man vond dat het te lang duurde voordat hij erlangs kon.

 De 28-jarige Utrechter trof de ziekenwagen in de Madameperenlaan aan, die hem de weg blokkeerde. Het ambulancepersoneel was in een huis aan die straat druk bezig met een patiënt die onwel was geworden.

De bestuurder toeterde eerst en toen dat geen effect had ging hij het huis binnen om te vragen of het ambulancepersoneel hun auto weg wilde zetten. Die hadden wel wat beters te doen en richtten hun aandacht op de patiënt.

Daarop ging de man weer naar buiten, stapte in de ambulance en parkeerde die een even verderop weer. De ingeschakelde politie trof hem achter het stuur van de ambulance aan. Hij moest mee naar het bureau.

#eikel....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9038614/__Automobilist_verzet_ambulance__.html?sn=binnenland,buitenland


Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2011, 18:48:20
Mooi voorbeeld.


Soms sluit je je wagen af, soms niet... hangt ervan af in welk dorp ik me bevindt. Maar zelfs in de kleinste dorpjes gebeurt het: joy-riding met een HV-auto.

Als je met een erg slechte patiënt op pad moet, kan ik me voorstellen dat je alvast je motor laat draaien en je navi misschien instelt. Verwarming aan etc. Je moet er niet aan denken als je met die slechte patiënt bij je wagen aankomt...maar de wagen is er niet meer?

 98uiye


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2011, 18:52:10
Mooi voorbeeld.


Soms sluit je je wagen af, soms niet... hangt ervan af in welk dorp ik me bevindt. Maar zelfs in de kleinste dorpjes gebeurt het: joy-riding met een HV-auto.

Als je met een erg slechte patiënt op pad moet, kan ik me voorstellen dat je alvast je motor laat draaien en je navi misschien instelt. Verwarming aan etc. Je moet er niet aan denken als je met die slechte patiënt bij je wagen aankomt...maar de wagen is er niet meer?

 98uiye
Mijn auto zit altijd op slot als ik er niet in zit..... behalve in onze eigen garage en als ik als 1e auto bij een IM-situatie sta.., dus wel in alle ambulancehallen etc, en zelfs bij het politiebureau op de binnenplaats
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2011, 19:12:45
Ik vind die reacties die eronder staan nog erger dan het verhaal :-\
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2011, 19:16:49
Ik vind die reacties die eronder staan nog erger dan het verhaal :-\

ik vind het verhaal schokkender ik snap de mensen wel jij bent eind verandwoordelijk voor je spullen en tegenwoordig jatten ze alles van je.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2011, 19:19:40
Ik vind die reacties die eronder staan nog erger dan het verhaal :-\
Daar staan inderdaad ook juweeltjes tussen....

Nog 1 van mij dan: Massale hersenbloeding, collega is patient aan het intuberen, brandweer staat met de ladder uitgevouwen, en er komt iemand op mijn schouder tikken (terwijl ik de tube in mijn handen heb om aan mijn collega te geven) " ik moet naar de kerk, kunnen jullie je auto's even aan de kant zetten?
ik vind het verhaal schokkender ik snap de mensen wel jij bent eind verandwoordelijk voor je spullen en tegenwoordig jatten ze alles van je.


Dat is niet het punt... het gaat er hier om dat je naar buiten loopt om iets uit je auto te pakken, en dat je auto plotseling een paar blokken verderop staat..... en dat dat je eigen schuld is omdat je maar niet zo aso moet parkeren zo midden op straat....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2011, 19:53:56
Ik denk dat hier ook een beetje eindverantwoording van de ambulancechauffeur zelf, en de werkgever van hem mee moet spelen. Je krijgt als ambulancechauffeur een voertuig mee van je baas, en daar heb je maar op te passen. Net zoals dat een koerier of taxichauffeur op zijn wagen moet letten.
Wat ik vaak deed als ik moet bezorgen voor het werk 2 sleutels meenemen. 1 voor in het contact, en 1 voor mijzelf om de auto opslot te zetten als ik geen directe zicht heb op de auto.

Ik denk niet er een gewoonte van gemaakt moet worden om politie mee te sturen om puur het ambulancevoertuig te "bewaken". Dat de politie mee gaat om andere daadwerkelijk hulpverlenende werkzaamheden en echte politie werkzaamheden uit te voeren, dat is prima niets op tegen. Maar ik denk dat hier de eigen verantwoording van de chauffeur een grote aandeel mag dragen.

En anders huurt de werkgever maar particuliere beveiligers in om de voertuigen te bewaken zodat er niemand aan de auto komt. Dit is ook een manier voor de werkgever om de eigen verantwoording te dragen voor de eigendommen van de ambulancedienst.


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2011, 20:30:57
Een trieste en verwerpelijke actie, waar ik stiekem toch wel een beetje om moet lachen. Het lef dat mensen hebben! Ongelovelijk, ach ja hij is in ieder geval aangehouden.

Al zitten er natuurlijk altijd 2 kanten aan een verhaal. Net als de TAS of politie die bij een bibra in de weg gaat staan voor een RV terwijl er plaats genoeg is, lijkt me een klakkeloos geplaatste ambu ook frustrerend voor een gehaaste bestuurder.

Mijn gedacht in dit soort situaties is simpel (file, ongevallen en andere ellende) ik wacht liever dan dat ik er in moet liggen. Maar nogmaals ik begrijp de frustratie en bij onhandig parkeren de irritatie.

Om bij het topic te blijven lijkt het me wel handig om je hv voertuig op slot te doen, scheelt een hoop uitleg als je auto of een deel van de inhoud "kwijt" is
Freude am Fahren


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2011, 09:00:26
Tja, liever dat hij hem even opzij zet, dan dat hij hem (leeg)jat, toch?  ::)

In Amsterdam gaan de wagens altijd op slot. Genoeg berichten over gestolen telefoons e.d. Helaas is zelfs dat niet altijd afdoende. Uit een HAP auto is ook eens wat gejat, toen er bij een spoedgeval iemand doodleuk even de ruit intikte. Niet alleen zonde van de (persoonlijke) eigendommen, maar de wagen was ook meteen niet meer bruikbaar voor inzet.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2011, 09:58:16
Er zijn buurten in Amsterdam, daar wil de mka bijna standaard politie mee laten rijden. Ook kan de centralist aan de toon van het gesprek en achtergrond veel informatie uit halen.