En ik maar denken dat we het over sommige dingen inmiddels helemaal eens geworden waren.
1) aangesloten zijn bij REDNED geeft een reddingsboot geen "officiele" status en is zeker geen garantie dat deze beter (bemand) is dan andere reddingsboten.
2) In Nederland bestaat vrijheid van vereniging, dus het oprichten van een vereniging met als doel hulp aan watersporters is volkomen legaal. In tegenstelling tot het achterhouden van informatie welke de redding van een mens zou kunnen bevorderen/versnellen.
3) Mijn kritiek op de reddingsbrigades (hier in de buurt, maar ook de leden van andere brigades die achter hun standpunten gaan staan) bestaat dan ook voornamelijk uit gefundeerde, bewijsbare aantijgingen betreffende het aan navelstaren ten grondslag liggende haantjes gedrag, waarbij steeds het eigen belang voorop staat en de drenkeling slechts van ondergeschikte betekenis is, slecht een middel tot zelfverheerlijking. Niet of hij er uitgehaald wordt is belangrijk maar door wie.
Daarom worden ze het ook zo slecht eens, niemand is bereid een stapje terug te doen.
4) HOGE is niet beter, maar ook niet slechter dan de gemiddelde reddingsboot exploitant. Maar wij staan wel open voor samenwerking met iedereen die het zelfde doel nastreeft als wij, daarbij het belang van het doel: hulp aan watersporters vooropstellend, eerst dat, dan wij. Wij juigen de onderlinge hulp van watersporters bijvoorbeeld van harte toe, wij weten dat die hulp in de meeste gevallen als eerste ter plaatse is.
Wat heeft dat met herkenbaarheid van reddingsboten te maken?
Nou, het komt mij voor dat hier de "herkenbaarheid als reddingsboot" ten onrechte exclusief geclaimed gaat worden door een aantal collega hobby-isten die zich door hun lidmaatschap van REDNED "rechthebbende" op herkenbaarheid voelen, niet alleen herkenbaar als REDNED reddingsboot maar sterker nog, om duidelijk te maken dat zij de enige echte reddingsboten zijn, dienen alle mogelijke herkenningstekens op andere, in hun ogen inferieure (want deze zijn immers niet bij REDNED aangesloten) reddingsboten look a likes te verdwijnen.
Misschien moet zelfs de tekst
"
ik ben geen reddingsboot"
verplicht worden gesteld voor alle niet REDNED boten, want alleen dan is verwarring met een boot uit het bont gekleurde REDNEDreddingsboten gezelschap uitgesloten.
Henk
En als opleiden ook al niet meer mag in een reddingsboot... Wie is hier dan intolerant?