herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 31443 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #80 Gepost op: 27 oktober 2004, 15:39:24
Nou gaat weer lekker hier, zal eff een paar feiten uit de lucht helpen, Ik bedoel niet dat jij een leek bent
Martijn(want dat is niet aan mij om te oordelen en dat kan ik ook niet) , als je de zin goed leest en niet iedereen gelijk pissig wordt, zie je dat ik bedoel met een leek een persoon die geen verstand van redden heeft en dat persoon geen verschil ziet in een brug met kantel zak constructie of niet.

Als ik terug ben meer ga nu effe slactoffer spelen voor een oefening
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #81 Gepost op: 27 oktober 2004, 16:22:55
Oh gelukkig, hij bedoelde:

En Martijn komma een leek ....


Wij lazen het wel goed, maar Vistuig vergat de komma.

Ach typisch Vistuig, altijd de fout bij een ander zoeken ;) ;D

Zullen we dan toch allemaal hobby-isten zijn, maar dan wel hele goeie!!?

Henk


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #82 Gepost op: 27 oktober 2004, 16:30:57
ok, sorry vistuig  :D

Zo zie je maar weer dat met 1 komma je zin een hele andere betekenis kan krijgen. (zoals je hem leest dan idd Henk)

leuke oefening trouwens?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #83 Gepost op: 27 oktober 2004, 17:28:26
Of je voor een vastgelopen jacht een berger moet inhuren of dat je dit door een reddingsboot laat doen moet je als slachtoffer zelf weten. Het staat vrij om naast redden ook te bergen. Iedereen moet redden maar bergen mag ook gewoon gratis. Als ik hulp ga bieden aan mensen met autopech dan mag dat gewoon, als ik hier alleen een vrijwillige bijdrage voor vraag dan kan niemand mij dit verbieden. Het zelfde is een winkel openen en alles gratis uitdelen dit mag ook gewoon in nederland. Als ik een dergelijke winkel open en AH (als voorbeeld) gaat zijn uitelijk veranderen om op mijn winkel e lijken dan geef mensen verkeerde voorlichting en is het eigenlijk oplichting.

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #84 Gepost op: 27 oktober 2004, 18:30:28
Wat nou gebrek aan argumenten, overal zie ik foto`s van die rubbertutter staan. Regelmatig zie ik u pronken met de opleidingen die u gevolgd heeft en nu ook weer de opmerking "bootjes van RedNed", de boot en bemanning liegen er niet om en onze bemanning spreekt immiddels de taal........
Wellicht dat u in uw eer aangetast bent, maar u laat zich regelmatig laagdunkend uit naar reddingsbrigades. Wanneer u, uw bedrijf zo presenteert kunt u dus reacties verwachten. Ik speel dus niet op de persoon en gebruik geen oneigenlijke argumenten.
Wat mij betreft mogen de teksten rescue, etc verboden worden op particulieren schepen die niet aangesloten zijn bij een officiele instantie. Dit om het kaf van het koorn te scheiden.
Probeer de boten bij een officiele instantie zo uniform mogelijk te maken zodat het voor de watersporter cq bader duidelijk is. Dit kan door kleur, stripping, kleding, etc. Eis is wel dat aan bepaalde opleidingseissen, trainingseissen en oefeningen voldaan moet worden


Over welke officiele instantie zou ik dan volgens jou aangesloten moeten zijn dan.. om me officeel reddingsboot te mogen noemen..  

Welke opleidingeisen moet er gelden voor bemanning dan, volgens jou, en waarom denk jij dat wij daar aan niet voldoen.?

Verder er zijn heel veel  reddingsbrigades die mijn respect hebben, en ja er zijn ook hobbyclubjes onder de redned aangesloten vereniginginen waarvan ik me afvraag, wat ze op het water doen.. Ik vind amateurisme soms levensgevaarlijk.. en koker visie al helemaal.. en daar laat ik me over uit.. ja.. Maar altijd onderbouwd, en dat kan ik jou niet zeggen..


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #85 Gepost op: 27 oktober 2004, 19:01:08
Over welke officiele instantie zou ik dan volgens jou aangesloten moeten zijn dan.. om me officeel reddingsboot te mogen noemen..  



Van REDNED natuurlijk, want ben je daar lid van dan is alles automatisch helemaal geweldig en officieel!!! ;D

Maar ff serieus, een APK voor reddingsboten dan maar? En een reddingsboten vaarbewiis?
Is daar de opleiding van de bond geschikt voor? Behandelt die bv de MERSAR? En wat is dan het verschil tussen een goedgekeurde en een niet goedgekeurde reddingsboot, ze mogen allebei blijven redden want dat kun je nooit iemand verbieden dat is burgerplicht.

IK WEET WAT!! De erkende goedgekeurde officiele reddingsbootbemanning mag een lange neus maken naar de niet goedgekeurde niet erkende niet officiele reddingsboot bemanning als ze er hen  tegenkomen!  ;D  ;D  ;D
  
Henk


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #86 Gepost op: 27 oktober 2004, 21:28:47
Heren,
wat een agressie meteen.
Ik denk  dat mede door uw werk en denkwijze een aansluiting bij een van de officiele organisaties geen optie is.
Heer Adema, in mijn ogen heeft u een opleidingsboot die u gebruikt voor hoofdzakelijk trainingsdoeleinde.
Zoals er wordt gemeld is er een plicht om iemand in nood te helpen, ik vindt dat om die reden rescue op uw boot te zetten misleidend. Zo kun je op elke boot wel rescue zetten. Ik laat me dus uit over uw rubbertutter, als uw mijn onderbouwing niet ziet kan ik hier verder weinig aan doen.
Hetzelfde geldt voor Hoge, je geeft zelf aan niet bij de ander het probleem te zoeken, echter je geeft een opsomming van wat een ander niet goed doet! Niet alleen in dat stuk, maar over de gehele linie.
Wanneer een KNRM een plek heeft waar een extra station dient te komen zullen zij dat niet nalaten, zie Den Oever. Nee jullie vinden jullie zo belangrijk, zo ervaren en zoveel geschoold dat watersportend Nederland niet om jullie heen kunnen en dat isin mijn optiek jullie probleem.
Nogmaals als herkenbaarheid van boten:
Particulieren moeten geen rescue of wat dan ook op hun boot zetten.
De boten van de KNRM zijn m.u.v. sommige avons en floats goed herkenbaar en de redinsgbrigades dienen, wanneer zij voldoen aan nog op te stellen kriteria, ook een herkenbaarheid te hebben door b.v. stripping, kleur van de boot of kleding


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #87 Gepost op: 27 oktober 2004, 23:04:16
Muisstroom waar geef je geen antwoord op de vragen die ik je stel..?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #88 Gepost op: 27 oktober 2004, 23:54:25
En ik maar denken dat we het over sommige dingen inmiddels helemaal eens geworden waren.

1) aangesloten zijn bij REDNED geeft een reddingsboot geen "officiele" status en is zeker geen garantie dat deze beter (bemand) is dan andere reddingsboten.

2) In Nederland bestaat vrijheid van vereniging, dus het oprichten van een vereniging met als doel hulp aan watersporters is volkomen legaal. In tegenstelling tot het achterhouden van informatie welke de redding van een mens zou kunnen bevorderen/versnellen.

3) Mijn kritiek op de reddingsbrigades (hier in de buurt, maar ook de leden van andere brigades die achter hun standpunten gaan staan) bestaat dan ook voornamelijk uit gefundeerde, bewijsbare aantijgingen betreffende het aan navelstaren ten grondslag liggende haantjes gedrag, waarbij steeds het eigen belang voorop staat en de drenkeling slechts van ondergeschikte betekenis is, slecht een middel tot zelfverheerlijking. Niet of hij er uitgehaald wordt is belangrijk maar door wie.
Daarom worden ze het ook zo slecht eens, niemand is bereid een stapje terug te doen.

4) HOGE is niet beter, maar ook niet slechter dan de gemiddelde reddingsboot exploitant. Maar wij staan wel open voor samenwerking met iedereen die het zelfde doel nastreeft als wij, daarbij het belang van het doel: hulp aan watersporters vooropstellend, eerst dat, dan wij. Wij juigen de onderlinge hulp van watersporters bijvoorbeeld van harte toe, wij weten dat die hulp in de meeste gevallen als eerste ter plaatse is.

Wat heeft dat met herkenbaarheid van reddingsboten te maken?  

Nou, het komt mij voor dat hier de "herkenbaarheid als reddingsboot" ten onrechte exclusief geclaimed gaat worden door een aantal collega hobby-isten die zich door hun lidmaatschap van REDNED "rechthebbende" op herkenbaarheid voelen, niet alleen herkenbaar als REDNED reddingsboot maar sterker nog, om duidelijk te maken dat zij de enige echte reddingsboten zijn, dienen alle mogelijke herkenningstekens op andere, in hun ogen inferieure (want deze zijn immers niet bij REDNED aangesloten) reddingsboten look a likes te verdwijnen.

Misschien moet zelfs de tekst
"ik ben geen reddingsboot"
verplicht worden gesteld voor alle niet REDNED boten, want alleen dan is verwarring met een boot uit het bont gekleurde REDNEDreddingsboten gezelschap uitgesloten.

Henk

 ;D

En als opleiden ook al niet meer mag in een reddingsboot... Wie is hier dan intolerant?


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #89 Gepost op: 28 oktober 2004, 00:22:11
oefening was bijzonder maar leerzaam, duikers hebben niet naar een slachtofer gezocht maar een lijn uit een schroef gesneden van een deelnemer, foto's zijn te zien op www.hulpdienstenzhz.nl de hele oefening is gedraait op c2000, wat voor iedereen wennen is.

Jullie doen heus wel goede dingen maar blijven toch wel een apart clubje, de ene een opleidings boot welke als ze vrij zijn hulpverleningen doen en de ander speurd elk weekend de meren af opzoek naar incidenten maar zit weer te klote met een motor.
Je krijgt heus geen erkening als je je bij redned aansluit, zoiezo als comercie niet haalbaar, maar als eenling moet je toch bij een andere aan kloppen voor structuur. Kijk almere blijft zeker een vreemde eend met zijn gele boten en bv leiden heeft nou niet echt veel water en ook niet echt een super boot, al doet iedereen wat ie kan en voeren wij bv ook 10 jaar gelden nog met een BRB, als er vanuit de gemeente en brandweer meer structuur zou zijn scheelt dit al een stuk, zo zie je op sommige korpsen een hele mooie grote boot en bij andere een klein bootje met peddels ook niet altijd mooi in kleur maar daar zijn ze bij de brandweer nu verandering aan het brengen wat volgens mij erg goed loopt, als ze dit voor reddingsbrigade zouden doe scheelt dit al een stuk erkening en ja dan blijf je al opleidings schip er toch buiten hangen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord