herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 30903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 28 oktober 2004, 09:15:39
De reddingsbrigades hebben hier geëxpirimenteerd met C2000 poto's, maar voor op de Randmeren is het (nog) niks.  Je moet de boot stilleggen om wat te verstaan. En het bereik was hier onvoldoende. De porto's waren ook niet waterdicht, als het regent beslaan de venstertjes. Hoe kwam het dat het bij jullie wel werkt, Vistuig?

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #91 Gepost op: 28 oktober 2004, 10:59:16
He Henk,

maar is HOGE dan een gelieerde voor het gebruik van C2000? Of hebben jullie bij een ander meegekeken, zoals de reddingsbrigades?
Elke hulpverlening start met communicatie.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 28 oktober 2004, 13:16:56
Als je bij een instantie wil horen met een reddingboot dan moet onder de noemer knrm gaan varen, dit is naar mijn weten de instantie voor dit werk. Bij de KNBRD aansluiten kan helpen maar als je zoals de knrm een reddingboot wilt inzetten. Redned is er voor ingericht om op deze manier hulp te verlenen. Dit wil niet zeggen dat de boten welke niet onder de knrm varen slecht functioneren maar die hebben het wel een stuk moeilijker. Andijk en Zeevang doen het goed zonder bij de knrm aangesloten te zijn en er zijn meer brigades/ instanties welke erg ver zijn om zo te functioneren. Verder denk ik dat je met opleidingen het trajct welke de knrm volgt te handhaven om reddingboten op een gelijk nivo op te leiden.

9910001
9910001

vistuig

• Forum gebruiker
    • KNRM Dordrecht
Reactie #93 Gepost op: 28 oktober 2004, 16:35:19
Het werkt bij ons wel ja de porto's zijn idd niet waterdicht, als je op de ene mast geen bereik meer hebt schakeld hij van zelf over, het venster besloeg bij ons niet, er zijn wel plekken waar het bereik minder is daar wordt nog aan gwerkt, maar we konden nu op het harinvliet communiceren met een booot die op de lek bij vianen lag. Maar je moet alleen nog wel inde mic praten en een beetje uit de wind gaan staan, het is niet zo dat je volgas in het wilde weg kan praten.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 28 oktober 2004, 18:24:04
He Henk,

maar is HOGE dan een gelieerde voor het gebruik van C2000? Of hebben jullie bij een ander meegekeken, zoals de reddingsbrigades?

Wij hebben er zelf niet mee gewerkt, maar geluisterd naar de ervaringen van anderen.

Henk

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 28 oktober 2004, 19:05:34
Als je bij een instantie wil horen met een reddingboot dan moet onder de noemer knrm gaan varen, dit is naar mijn weten de instantie voor dit werk. Bij de KNBRD aansluiten kan helpen maar als je zoals de knrm een reddingboot wilt inzetten. Redned is er voor ingericht om op deze manier hulp te verlenen. Dit wil niet zeggen dat de boten welke niet onder de knrm varen slecht functioneren maar die hebben het wel een stuk moeilijker. Andijk en Zeevang doen het goed zonder bij de knrm aangesloten te zijn en er zijn meer brigades/ instanties welke erg ver zijn om zo te functioneren. Verder denk ik dat je met opleidingen het trajct welke de knrm volgt te handhaven om reddingboten op een gelijk nivo op te leiden.

9910001

Joh, ik dacht dat een contract met de kustwacht moest hebben.  ;D,  joh er zijn meerdere bedrijven die een contract hebben met de kustwacht en rijkswaterstaat..
maar laat ik niet voor de muziek uit lopen.. grinnik

De vaaropleidingen die de KNRM haar bemanningsleden geeft staat voor ons is februari op de rol. Alleen wij doen de zelfde training in Nederland.
Voor de overige opleidingen hebben we goede instructeurs in huis..

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #96 Gepost op: 28 oktober 2004, 20:39:04
Peter, Als je een contract met de Kustwacht gaat sluiten, wens ik je alle succes.
Realiseer je wel dat je daarmee een aardig stuk van je klandizie kan verspelen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 29 oktober 2004, 09:30:07
Peter, Als je een contract met de Kustwacht gaat sluiten, wens ik je alle succes.
Realiseer je wel dat je daarmee een aardig stuk van je klandizie kan verspelen.

Zit Peter wel te wachten op het soort klandizie dat boos wordt als hij een kontrakt met de kustwacht afsluit? De KNRM zal het prachtig vinden. Kan ie mooi de Orca assisteren, die zit daar anders maar in z'n eentje...

Reddingsbrigades worden daar misschien boos om, maar dat geeft niet want daar zullen niet veel klanten voor 'm bij zitten. Reddingsbrigades leiden zichzelf liever op, er is niemand op de wereld die dat beter kan.

Henk

Martijn van Mourik

• Gast
Reactie #98 Gepost op: 29 oktober 2004, 10:43:18

RReddingsbrigades leiden zichzelf liever op, er is niemand op de wereld die dat beter kan.

Henk

Dit klinkt een beetje bot.  Er zijn ook reddingsbrigades die niet alles zelf doen en bovendien is een deel van de taak van reddingsbrigades opleidingen verzorgen. Maar het is waar dat we meer opleidingen moeten doen bij andere bedrijven.
En je moet niet vergeten dat iedere opleiding ook weer geld kost, zeker bij een externe. Ik neem aan dat Peter dat niet gratis wil doen voor ons......

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 29 oktober 2004, 10:49:05
Veel meer als het EHBO diploma bij een vereniging kost het niet. Ik zie niet in hoe HOGE zonder subsidie wel kans ziet zich op te laten leiden door Peter tot First Responder met Medic first Aid, AED en advanced zuurstof maar reddingsbrigades mét subsidie er geen geld voor hebben. Het is maar de vraag of je het er voor over hebt, of je dit belangrijk vindt.

Henk