herkenbaarheid boten

Auteur Topic: herkenbaarheid boten  (gelezen 30932 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #120 Gepost op: 11 december 2004, 18:09:18

Henk, ik twijfel niet aan je vader maar een marechaussewagen valt wel degelijk op, en wat zijn de kleuren? (blauw met wit) :o
Ik denk dat het meer de combinatie is en de uitstraling.

Het opvallendste is toch de neus met oranje en witte strepen....vanaf de achterkant is ie erg slecht herkenbaar... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #121 Gepost op: 12 december 2004, 00:46:09
Vandaag zag ik een foto in de krant van prins Bernard in een boot van reddingsbrigade Zandvoort. Die boot was meteen herkenbaar omdat er in witte letters reddingsbrigade op stond.

Ik vind dat met witte letters 'reddingsbrigade' het best zorgt voor herkenbaarheid van de brigadeboten.

Het zelfde geldt voor de voertuigen.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Stamper

• Forum gebruiker
Reactie #122 Gepost op: 13 december 2004, 09:07:15
Het probleem zit hem in het grote verschil in type vaartuigen die bij reddingbrigades rond varen. En dan dan het je ook nog eens het verschil in kleur. ALs iedereen een oranje boot heeft met reddingsbrigade er op  en netjes uniform gekleed. Dann ben je echt herkenbaar genoeg...

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #123 Gepost op: 13 december 2004, 16:49:18
Stamper,

ben het in het geheel met je eens, maar dan moet men wel willen. En een aantal leveranciers kunnen geen oranje boot leveren of leveren deze uitsluitend tegen meerprijs. En aangezien reddingsbrigade nog steeds een kruideniers gedachte hebben in plaats van een regionaal of nationaal samenwerkings-zintuig, gaat elke reddingsbrigade het wiel uitvinden en zal er geen uniformiteit komen.

Sterker nog, er zijn reddingsbrigades welke zich juist willen profileren op een andere manier dan hun buur-reddingsbrigade, zodat hun eigen indentieteit niet "verloren" gaat.

Nou met een paar jaar heeft elke lokale brandweer commandant aan een watertje een reddingsbrigade onder zijn hoede en regelt dit alles naar eigen goeddunken, waardoor uniformiteit nog veel verder uit elkaar zal drijven.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Stamper

• Forum gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 13 december 2004, 17:40:59
Maar dit zal zo blijven zo lang ieder eigen baas is..

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 13 december 2004, 22:18:20
Citaat
Nou met een paar jaar heeft elke lokale brandweer commandant aan een watertje een reddingsbrigade onder zijn hoede en regelt dit alles naar eigen goeddunken, waardoor uniformiteit nog veel verder uit elkaar zal drijven.

Ik zie dit ook als een nadeel van het vallen onder de lokale brandweer, volgens mij zou het beter zijn te vallen onder de regionale brandweer. Bovendien is daar vaak ook de waterongevalleneenheid ondergebracht en daar hebben we meer raakvlakken mee dan met een tankautospuit.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #126 Gepost op: 13 december 2004, 22:22:33

Ik zie dit ook als een nadeel van het vallen onder de lokale brandweer, volgens mij zou het beter zijn te vallen onder de regionale brandweer. Bovendien is daar vaak ook de waterongevalleneenheid ondergebracht en daar hebben we meer raakvlakken mee dan met een tankautospuit.
die lokale brandweren zullen meer en meer direct aangestuurd gaan worden via de regio,s waarin ze zitten. ;)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #127 Gepost op: 14 december 2004, 09:55:53

die lokale brandweren zullen meer en meer direct aangestuurd gaan worden via de regio,s waarin ze zitten. ;)

Koen,

dat zie je nu al met de opheffening van de Brandweer van Bloemendaal met de verschillende blusgroepen, zoals Aerdenhout, Vogelenzang en Bloemendaal. Deze gebieden worden vanaf komende maand dubbel aangereden door andere korpsen, namelijk Haarlem, Zandvoort en Heemstede/Bennebroek. Het korps wordt ontmanteld!

Als we een dergelijk plaatje naar de reddingsbrigades nemen, zou dan reddingsbrigade Bloemendaal bestaansrecht hebben tussen de twee andere reddingsbrigades Zandvoort en IJmuiden?
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 14 december 2004, 19:21:38
Ja, want dat is de enige Strandreddingsbrigade waar HOGE mee samengewerkt heeft, bij de catamaranschool met wedstijden een vriend van Martin Gaus, hoe heet hij ook als weer, Peter geloof ik. Het zou zonde zijn als juist die aardige brigade zou moeten verdwijnen. :(

Ik ben er tegen!

Henk

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 14 december 2004, 19:30:57
Citaat
zou dan reddingsbrigade Bloemendaal bestaansrecht hebben tussen de twee andere reddingsbrigades Zandvoort en IJmuiden?
Ach, alles is relatief en niemand kan in de toekomst kijken. Hoe dan ook maak ik me over het bestaansrecht van onze post weinig zorgen. De 'Kentering' ligt centraal in het gebied dus die blijft wel. Wie weet, in een verre toekomst met centrale aansturing, komen er in IJmuiden en Zandvoort wat handhavers en een stel beroepsredders op de Kentering.
Duidelijk is dat ik daar absoluut op tegen ben en aangezien de brigades Zandvoort, IJmuiden en Bloemendaal het goed doen ga ik er vanuit dat er het in grote lijnen blijft zoals het nu is.