Verdachte na heenzending uit cel, thuis brengen door politie voertuig?

Auteur Topic: Verdachte na heenzending uit cel, thuis brengen door politie voertuig?  (gelezen 9105 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Oh ja, wij brengen de verdachte als hij zich netjes gedraagt en in ons werkgebied woont ook even thuis.

Oh ? Dus een verdachte, die teveel gedronken heeft en niet zelf meer mag verder rijden wordt na afhandeling ook nog eens thuis afgezet  :|


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2011, 18:50:22
Oh ? Dus een verdachte, die teveel gedronken heeft en niet zelf meer mag verder rijden wordt na afhandeling ook nog eens thuis afgezet  :|


Inderdaad, als het verder een correcte verdachte is wel. En dat gebeurt ook wel bij verdachten van andere feiten hoor. Zoals ik al aanhaalde werken wij in een zeer landelijk gebied. Bovendien: kom je die verdachte weer eens tegen dan is ie nog over ons optreden te spreken.

De straf wordt wel door de rechter opgelegd.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2011, 20:30:42
Een taxi wil ik nog wel bellen, maar ik ga een verdachte dus niet thuis brengen. Dan ben ik inderdaad erg lang bezig met een 8je. En al die tijd is er een auto minder inzetbaar en aanwezig.

Alleen een negatiefje wordt weer bij zijn auto afgeleverd.

De auto van een verdachte wordt meestal ook gewoon voor het bureau gezet waar betaald parkeren is van 9.00-19.00 uur. Iets met billen en blaren of zo.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2011, 21:55:17
Een auto minder inzetbaar? Helemaal geen auto meer bedoel je? Wij rijden in 3 gemeenten met 1 auto. En dan nog zo galant zijn om iemand naar huis te helpen.  0098

Bovendien denkt men er bij ons zo over dat je ook nog een bepaalde verantwoordelijkheid hebt voor zo'n persoon. Stel je voor hij blaast 1100 ug/l en jij stuurt hem de straat weer op en hij loopt onder de tram of zoals bij ons, een trekker. Dan weet ik wel waar ze gaan zoeken. Bij ons op de werkvloer. Breng hem dan lekker bij moeder thuis, heb je er verder ook geen last meer van.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2011, 21:59:43
Een auto minder inzetbaar? Helemaal geen auto meer bedoel je? Wij rijden in 3 gemeenten met 1 auto. En dan nog zo galant zijn om iemand naar huis te helpen.  0098

Bovendien denkt men er bij ons zo over dat je ook nog een bepaalde verantwoordelijkheid hebt voor zo'n persoon. Stel je voor hij blaast 1100 ug/l en jij stuurt hem de straat weer op en hij loopt onder de tram of zoals bij ons, een trekker. Dan weet ik wel waar ze gaan zoeken. Bij ons op de werkvloer. Breng hem dan lekker bij moeder thuis, heb je er verder ook geen last meer van.

Daar is toch ook een taxi voor uitgevonden? Dan komt die persoon ook heel thuis alleen kost het de man/vrouw in kwestie wat extra geld, voor dat kleine beetje extra maak het niet uit toch?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2011, 22:01:11
Bij 1100 ug/l gaat ie voorlopig de straat niet op. Ingesloten ter ontnuchtering, nadat er een arts naar heeft gekeken. Als ik het idee heb dat ie te dronken is om weg te mogen gebeurt dat gewoon.

Maar het zal ook wel het verschil zijn tussen de grote stad en het platteland...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2011, 22:04:37
Een auto minder inzetbaar? Helemaal geen auto meer bedoel je? Wij rijden in 3 gemeenten met 1 auto. En dan nog zo galant zijn om iemand naar huis te helpen.  0098

Bovendien denkt men er bij ons zo over dat je ook nog een bepaalde verantwoordelijkheid hebt voor zo'n persoon. Stel je voor hij blaast 1100 ug/l en jij stuurt hem de straat weer op en hij loopt onder de tram of zoals bij ons, een trekker. Dan weet ik wel waar ze gaan zoeken. Bij ons op de werkvloer. Breng hem dan lekker bij moeder thuis, heb je er verder ook geen last meer van.

Je zou er ook voor kunnen gaan hem/haar ter ontnuchtering in te sluiten. Want iemand die zo onderinvloed is kan je ook niet normaal een verhoor afnemen.
Als hij/zij dit achteraf angeeft bij een adv heb je ook weer een hoop uit te leggen.

Ik heb ze wel eens gewoon ingesloten en het gebeurt wel vaker heb ik gehoord van collega's.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2011, 22:07:13
Een auto minder inzetbaar? Helemaal geen auto meer bedoel je?

Tja, zit jij met je heengezonden verdachte achterin om hem thuis te brengen, komt er een aanrijding met, of erger nog een beroving of overval binnen.....
Voel je je toch zuur.....  :-\
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2011, 22:13:17
Hier in de regio gebeurt het ook nog wel eens dat een niet meer zo recht lopende wandelaarster na een avondje stappen even thuis afgezet wordt, niet omdat het een verdachte was maar als een soort van service in het belang van de veiligheid van de persoon.
De factor dienstbaarheid zeg maar, ik kan dat wel waarderen.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2011, 22:38:13
Hier in de regio gebeurt het ook nog wel eens dat een niet meer zo recht lopende wandelaarster na een avondje stappen even thuis afgezet wordt, niet omdat het een verdachte was maar als een soort van service in het belang van de veiligheid van de persoon.
De factor dienstbaarheid zeg maar, ik kan dat wel waarderen.

Dat gaat bij ons niet gebeuren, dan hebben we er een dagtaak bij in A-A.