Verdachte na heenzending uit cel, thuis brengen door politie voertuig?

Auteur Topic: Verdachte na heenzending uit cel, thuis brengen door politie voertuig?  (gelezen 9118 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2011, 22:42:46
Dat gaat bij ons niet gebeuren, dan hebben we er een dagtaak bij in A-A.

Gewoon in een taxi proberen te stoppen. Al is niet elke chauffeur daar happig op. Omdat er nog wel eens een dronken klant de bekleding vervuild door er over heen te spugen. En op sommige dagen is het ook geen beginnen aan al die dronken dropjes naar huis brengen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 17 februari 2011, 00:00:50
Volgens mij moet je hier geen beleid op willen maken, maar kun je het beter overlaten aan de betrokken agenten. Iedere situatie is weer anders.

Kan het bijv. qua hoeveelheid personeel wat op dat moment aanwezig is?
Gaat het om een man of een vrouw (in combinatie met leeftijd)? Een jonge vrouw zou ik bijvoorbeeld 's nachts niet met een gerust hart de straat op sturen.
Woont de persoon dichtbij of wat verder weg?

Ik zou zeggen, laat dat over aan het beoordelingsvermogen van de agenten e/o wachtcommandant O0


Overigens zie ik wel een gat in de markt; taxi's (met afvoerputje) voor 'probleemgevalletjes' 8) Mooie oplossing voor die lui waar zowel de politie als de ambulancedienst weinig mee kunnen ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2011, 01:21:14
Een taxi wil ik nog wel bellen, maar ik ga een verdachte dus niet thuis brengen. Dan ben ik inderdaad erg lang bezig met een 8je. En al die tijd is er een auto minder inzetbaar en aanwezig.

Alleen een negatiefje wordt weer bij zijn auto afgeleverd.

De auto van een verdachte wordt meestal ook gewoon voor het bureau gezet waar betaald parkeren is van 9.00-19.00 uur. Iets met billen en blaren of zo.

Jup, helemaal mee eens. Zelfde werkwijze als bij ons.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2011, 02:22:37
Overigens zie ik wel een gat in de markt; taxi's (met afvoerputje) voor 'probleemgevalletjes' 8) Mooie oplossing voor die lui waar zowel de politie als de ambulancedienst weinig mee kunnen ;)

Die bestaat al, toch? (lees: busje voor arrestantenvervoer) 998765
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2011, 11:43:55
Volgens mij moet je hier geen beleid op willen maken, maar kun je het beter overlaten aan de betrokken agenten. Iedere situatie is weer anders.

Kan het bijv. qua hoeveelheid personeel wat op dat moment aanwezig is?
Gaat het om een man of een vrouw (in combinatie met leeftijd)? Een jonge vrouw zou ik bijvoorbeeld 's nachts niet met een gerust hart de straat op sturen.
Woont de persoon dichtbij of wat verder weg?

Ik zou zeggen, laat dat over aan het beoordelingsvermogen van de agenten e/o wachtcommandant O0

Hier sluit ik me dus bij aan. Als politieman/-vrouw moet je niet zwart/wit denken. Elk geval is weer anders.

Zoals ik al zei maar dan in andere woorden; Als het een hufter is hoeft ie niet op een rit te rekenen. Dan verzin ik echt wel iets anders. Of hij gaat buiten de poort of hij blijft een nachtje. Maar elk geval is dus anders.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2011, 12:45:15
Tsja, volgens mij is de politie geen taxi-bedrijf en maken de verdachten zelfs de keuze om met hun zatte kop in de auto te stappen. Gevolg is dat men mee moet naar het bureau en een rijverbod krijgt. Daar komt dan inderdaad nog bij dat iemand naar huis moet, en hoe zij dat regelen, dat is hun probleem.

Enige afspraak die ik maak, als de blaastest op het bureau negatief is, dan brengen we u terug naar uw auto ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2011, 22:32:00
Ik vind het wel netjes als ze dat zo dan (en als het kan).

Ik stak ooit na het stappen voor de gein mijn duim op (als in ik wil een lift) toen er een politiewagen langskwam, ik werd nog netjes thuis afgezet ook :D . Onderweg beetje gebuurt en ze hadden het ontzettend rustig, anders zouden ze het niet gedaan hebben zeiden ze. Ik vind dat de agenten hier sowieso goed omgaan met stappende mensen, hard als het moet en verder gewoon gezellig en hier en daar een praatje (zegt waarschijnlijk meer over de sfeer in het algemeen hier dan specifiek over de agenten, maar toch :) ) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2011, 22:45:31
Enige afspraak die ik maak, als de blaastest op het bureau negatief is, dan brengen we u terug naar uw auto ...

Kan me voorstellen dat hier in landelijke gebieden anders mee om wordt gegaan dan in de stad. In het laatste geval vind ik dit (quote Jerommeke) een prima instelling.
Senior GGP / Oost-Brabant


vlinder

  • HAP Politie Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Nou als wij  dat zouden gaan doen dan kunnen wij  in het weekend wel een g.v.b. bus laten komen... Een rit of 20 is dan geen uitzondering... Ach taxi´s genoeg om de hoek!!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Kan me voorstellen dat hier in landelijke gebieden anders mee om wordt gegaan dan in de stad. In het laatste geval vind ik dit (quote Jerommeke) een prima instelling.

Dus we gaan handelen naar de omgeving waarin we werken of we gaan kijken naar hoe de verdachte zich gedraagt tegenover een politieagent ...  ???

Nogmaals, we hebben het over een verdachte (van een misdrijf uit de wegenverkeerswet) ... Niet over een mevrouw die beroofd is (en slachtoffer) ...

De politie die een verdachte thuis gaat afzetten en zo toch nog een verdachte gaat belonen ....

Ik blijf er bij, ik kan er met m'n pet niet bij   ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !