Straatcoaches bijna even duur als politieman

Auteur Topic: Straatcoaches bijna even duur als politieman  (gelezen 2801 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 17 maart 2011, 12:29:48
Straatcoaches bijna even duur als politieman

AMSTERDAM -  In plaats van een straatcoach kan er net zo goed een agent worden ingezet. Een politieman of -vrouw kost de gemeente bijna net zo veel geld als de omstreden straatbeveiligers.

„Een agent kan veel meer, heeft meer bevoegdheden en is beter gescreend”, zegt Laurens Ivens van de SP. „Dus waarom dan niet gewoon agenten inzetten?”
Sjoemelen
De SP stelde, evenals onder meer TON en VVD, vragen over het functioneren van de straatcoaches naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf over sjoemelende en zich vervelende beveiligers. Burgemeester Van der Laan gaf enkele antwoorden en ook de kostenpost van de straatcoaches werd zodoende duidelijk.In totaal kost de inzet van deze beveiligers, inclusief huisvesting en materiaal, ruim 7,6 miljoen euro.
De Stichting Aanpak Overlast Amsterdam (SAOA) heeft er 90 in dienst die in koppels van twee door de stad lopen. Dat houdt in dat het per coach om een bedrag van 84.892 euro gaat. Een agent kost de gemeente, inclusief materiaal, 90.000 euro.
Flexibel
De kosten worden voor 86% opgehoest door de centrale stad en 14% ervan komt voor rekening van de stadsdelen. Iedere dag lopen er 42 straatcoaches in Amsterdam, van wie in principe de meesten in West en Nieuw-West. Wel is er ook een flexibel team dat ingezet kan worden in stadsdelen waar het op dat moment heel hard nodig is.De SP vindt dat er wel minder straatcoaches gebruikt kunnen worden, helemaal omdat een agent vrijwel net zo duur is.
Bovendien komen er klachten van burgers over straatcoaches en heeft Van der Laan zelf toegegeven dat zij wel eens blowen tijdens het werken op straat. Bovendien moet er vaak alsnog een agent aan te pas komen als er serieuze problemen zijn, want de bevoegdheden van de straatcoaches zijn beperkt.

Bron:Telegraaf

Dan gauw investeren in meer blauw, want bij straatcoaches heb ik direct het gevoel dat die er voor de allochtonen zijn en dat gevoel heb ik niet bij politieagenten.




CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #1 Gepost op: 17 maart 2011, 17:44:30
Citaat
Straatcoaches bijna even duur als politieman

Zoals in het bericht aangegeven word is dat inclusief materiaal. Wanneer je het puur hebt over salaris is een straatcoach duurder.
Ik heb al eens bedragen gehoord van E1800,-. Ik weet niet meer of dat nou netto of bruto was, maar vind het hoe dan ook belachelijk veel.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 maart 2011, 17:53:09
Dit bedrag hoorde ik ook.
Is dat net zoveel als een hoofdagent?


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2011, 18:15:22
Bruto wel ja.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2011, 19:22:14
Mwah, beetje ervaring en je zit er bruto wel overheen...

Salarisschaal 6: € 1.704 -€ 2.724
politiemedewerker,

Salarisschaal 7: € 1.776 - € 2.953
medewerker basis politiezorg A.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein