GRIP 1 VKO Dode na aanrijding met brandweerwagen Andersonweg/Kapellerlaan - Roermond 08-01-2011

Auteur Topic: GRIP 1 VKO Dode na aanrijding met brandweerwagen Andersonweg/Kapellerlaan - Roermond 08-01-2011  (gelezen 10774 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Het meisje dat overleden is bij het ongeval kende ik, ze zit in dezelfde groep bij mij met zwemmen  :'(

Wow, sneu man. Het is wat anders of je het net als iedereen in de krant leest, of dat het een bekende van je is.  Sterkte!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Ander voordeel is dat de betrokkenen weggehaald worden van de plaats van aanrijding, met alle emoties van dien. Meestal (en dan denk ik in 99% van de gevallen) zal een verdachte bij een aanrijding niet echt ingesloten worden, maar worden opgevangen in bv een aangifte- of slachtofferruimte op een bureau. Hij (of zij) is namelijk ook slachtoffer en geen bewuste dader (behalve die 1% natuurlijk).

Dit kan ik zeker beamen.
Ben ooit betrokken geweest bij een ongeval waar ik bestuurder was van een auto en in botsing kwam met een scooter, waarbij de bestuurder van de scooter gewond raakte en afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis.
Gezien de standaard procedure werd ik ook mee genomen naar het buro (toevallig was de aanrijding op 50 meter van een politie buro) en voorgeleid aan een HOvJ.
Dat alles was gewoon in een aangifte ruimte en ik moet zeggen dat de politieagenten (m/v) die mij aanhielden en meenamen zich zeer correct gedroegen en mij echt niet behandelden als dader van een misdrijf.
Bovendien mocht ik gewoon wachten in de wacht ruimte op de HOvJ en niet een arrestanten ruimte.

Wel had ik achteraf veel bedenkingen over het meenemen naar het buro maar dat is meer gerelateerd aan het wel of niet volgen van procedures en het uitleggen daarvan aan burgers...........
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Onderzoek zwarte doos brandweerwagen

 ROERMOND -  De politie onderzoekt de gegevens in de zwarte doos van de brandweerwagen die zaterdag betrokken was bij een ongeluk in Roermond waarbij een 18-jarig meisje omkwam.

 De gegevens moeten meer duidelijkheid scheppen over de oorzaak van het ongeluk, meldt L1.

Het meisje kwam om het leven toen de brandweerauto tegen een personenauto botste, die vervolgens het fietspad opschoof. Ze overleed ter plaatse.

Het onderzoek kan volgens de politie nog enige tijd duren.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8704961/__Onderzoek_zwarte_doos_brandweerwagen__.html?p=22,1


Pieter1

  • Ambulance hulpverlener dienst 112, Rode Kruis, Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 14
Wow, sneu man. Het is wat anders of je het net als iedereen in de krant leest, of dat het een bekende van je is.  Sterkte!

Bedankt!
Zij zat net als ik bij de reddingsbrigade van daar ken ik haar ook (ze was dus zelf eigenlijk ook hulpverleenster) :'(


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Volgens de brancherichtlijn (herziene druk 2004):

Het door rood licht rijden is alleen toegestaan bij ‘prioriteit 1’ uitrukken. Indien rood uitstralende verkeerslichten worden gepasseerd dient de nodige voorzichtigheid te worden betracht. De maximale snelheid hierbij dient lager te zijn dan 20 km/uur en bovendien mag het rijden door rood licht geen onnodig gevaar opleveren voor de overige weggebruikers.
Assumption is the mother of all fuck-ups


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
'Dodelijke brandweerauto Roermond niet te snel'
 
De brandweerwagen die begin januari in Roermond betrokken was bij een dodelijk verkeersongeval had niet te hard gereden. Dat blijkt uit de eerste onderzoeksresultaten. Het ongeluk gebeurde op de kruising van de Kapellerlaan en de Andersonweg. Een 18-jarig meisje kwam om het leven toen de brandweerauto tegen een personenauto botste, die vervolgens het fietspad opschoof.

Vast is komen te staan dat de brandweerauto met een snelheid van 20 kilometer per uur de kruising passeerde. Het onderzoek wordt voortgezet.

bron; L1