Politie voertuig aan de Ketting!!??

Auteur Topic: Politie voertuig aan de Ketting!!??  (gelezen 1809 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Merijn

• Gast
Gepost op: 15 oktober 2004, 22:02:00
Beste allemaal,

Onderstaande moet ik ff kwijt want het te gek voor woorden.

Op mijn bureau hebben we drie opvallende politievoertuigen, een Vectra, Zafira en een VW Transporter. Die laatste twee rijden niet veel km want die worden gebruikt als wijk auto. De eerste is dus de noodhulpwagen (NHW). En nu las ik vandaag een mail met het bericht dat de Vectra niet meer gebruikt mag worden als NHW. Er wordt nu van ons verwacht dat wij in de Zafira de NH gaan draaien. De reden is dat de Vectra pas in juni 2006, mag worden vervangen. Dan mag hij pas 150000 km hebben gedraaid, we zitten nu op 100000 km. U raad het al 1.5 jaar met een onveilige auto de straat op.

Uit botsproeven, is gebleken dat de zafira bij een frontale aanrijding vanaf 50 km/h gevaarlijk is voor zijn inzittenden. Namelijk, de kooiconstructie breekt ter hoogte van de bestuurder. Fijn als je daar zit toch. Dit geldt overigens alleen voor de eerste lichting. Toevallig valt die van ons daarbij. En daarom heeft die auto ook nog niet zoveel km gedraaid.

Ook hier is het weer een kwestie van geld. Als de Vectra eerder wordt vervangen dan kost dat 8000 euro pm meer. Dat de veiligheid van de mensen in de auto's daar niet toe doet blijkt maar weer.

Moest het even kwijt. Sorry als ik jullie daar mee lastig val.

De groeten
Merijn

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2004, 22:40:39
Beste Merlijn,

Misschien handig om het eens aan te kaarten met je leiding gevende?

Groeten,

Merijn

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2004, 12:00:56
Dan heb je de situatie goed in geschat want die is er ook niet gelukkig mee.

De dienstwagens zijn overigens allemaal eigendom van mijn korps. Komt geen leasecontract aan te pas. Nadeel is dus dat de afschrijving wat snel gaat. En als er dan een nieuwe komt voor deze dan hebben ze dus een dubbele afschrijving omdat er was gepland dat de auto ruim drie jaar zou mee gaan.

Mis planning??

O en voor degene die me met U aanspreekt, erg netjes hoor mar hou het maar bij JE. vindt ik ook niet erg.

groeten

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2004, 14:54:33
Een Opel Vectra kost € 8000 pm (per maand???) ??? ???

Een nieuwe Opel Vectra kost hier in Duitsland 'maar' € 24000. Dus na 3 maand is dat diing betaalt. OK er is door mij geen rekening gehouden met brandstof-, onderhouds- en verzekeringskosten (Wordt eigenlijk wegenbelasting betaalt??) Maar deze kosten kunnen geen 1000den per maand zijn. Waar zit hier het foutje??

Merijn

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 oktober 2004, 21:40:14
Die 8000 is de info die ik kreeg en ik weet verder ook niet hoe ze er aan gekomen zijn. Ik dacht zelf ook al dat het wel wat erg veel was. Mogelijk een nulletje te veel ofzo???

groeten