GRIP 2 Peloton brand Diergaarde Chemical storage Latexweg - Amsterdam 22-02-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Peloton brand Diergaarde Chemical storage Latexweg - Amsterdam 22-02-2011  (gelezen 53731 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
De blusactiviteiten hebben kennelijk hun vruchten afgeworpen, vanaf nu gaan er weer vliegtuigen naderen op de 18R, de Polderbaan.

Welke hinder hebben de vliegtuigen eigenlijk? Is dat zicht of is het een zuurstof, luchtcirculatie- probleem?
Bij het landen hebben ze volgens mij een snelheid die hoog genoeg is om er heel kort doorheen te vliegen.
Meestal zullen de instrumenten het vliegtuig leiden. Of vliegt men puur op zicht?
Andere vliegtuigen zijn volgens mij niet kruisend (of wel)? En ze vliegen toch ca. 10 minuten achter elkaar bij het landen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Als jij als piloot niet weet wat voor stoffen er in die rook zitten ga je daar niet doorheen. Verbrand rubber of plakkende deeltjes in je motoren wil je op 10 kilometer final ECHT niet hebben! Hoe kort je er ook doorheen zou vliegen, wat je niet weet wat er in de rook zit wil je ook niet onwetend doorheen vliegen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ok, duidelijk.  :) O0

Maar je hebt het nu over 10km hoogte. De pluim gaat richting noordzee. Is er boven de noordzee dan ook een no-fly zone ingesteld?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Nee, niet 10km hoogte ;) 600 meter hoogte, maar vliegtuigen "lijnen al op" zo'n 8 tot 10 kilometer voor de baan, rond de 600 meter hoogte juist.
Boven de Noordzee is verder geen restrictie ingesteld.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ok, bedankt voor je antwoord.  O0
Is me weer duidelijk zo.  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Welke hinder hebben de vliegtuigen eigenlijk? Is dat zicht of is het een zuurstof, luchtcirculatie- probleem?
Bij het landen hebben ze volgens mij een snelheid die hoog genoeg is om er heel kort doorheen te vliegen.
Meestal zullen de instrumenten het vliegtuig leiden. Of vliegt men puur op zicht?
Andere vliegtuigen zijn volgens mij niet kruisend (of wel)?

Roetdeeltjes in pitot buizen kunnen denk ik hele nare gevolgen hebben. Voor de motoren lijkt het me ook niet echt goed, om door rook heen te vliegen.
Citaat
En ze vliegen toch ca. 10 minuten achter elkaar bij het landen?

Heb je wel eens bij de polderbaan gekeken? bij goed weer landen er meer dan 60 vliegtuigen per uur op schiphol. dat is bij grote drukte over 2 landingsbanen verdeeld, Dan heb je dus al minstens om de 2 minuten een vliegtuig.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


bartbev

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
p2kflex
00:47:59 23-02-11-ALPHA-aflossen latexwg
0100550BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Landelijk Noord (Blusploeg)
p2kflex
00:54:08 23-02-11-ALPHA-contact ac aub
0100553BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Landelijk Noord (Postcommandant)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Tweede update:




Waarom ik als eerste brandweerploeg nu weer meteen Velsen tegen moet komen zal wel het noodlot zijn ;-)


En de rest op: www.incidentnet.nl


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig



Als ik nou deze foto bekijk en de brandweermannen staan zo dicht schuin onder de zwarte rook die overtrekt vraag ik me toch echt af hebben ze dan niets geleerd van de brand in Moerdijk waar ook meerdere brandweer mensen zonder perslucht rondliepen ?
In Moerdijk zijn ook diverse hulpverleners na gekeken omdat ze te dicht bij de brand en onder de overtrekkende rook stonden zonder bescherming.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Als ik nou deze foto bekijk en de brandweermannen staan zo dicht schuin onder de zwarte rook die overtrekt vraag ik me toch echt af hebben ze dan niets geleerd van de brand in Moerdijk waar ook meerdere brandweer mensen zonder perslucht rondliepen ?
In Moerdijk zijn ook diverse hulpverleners na gekeken omdat ze te dicht bij de brand en onder de overtrekkende rook stonden zonder bescherming.

Ja, maar die rook was ook niet ongezond.