GRIP 2 Peloton brand Diergaarde Chemical storage Latexweg - Amsterdam 22-02-2011

Auteur Topic: GRIP 2 Peloton brand Diergaarde Chemical storage Latexweg - Amsterdam 22-02-2011  (gelezen 54269 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Toevoeging:

"De loods met chemicaliën staat apart en wordt natgehouden. Dat is onder controle. Er zijn geen gewonden gevallen. Over de oorzaak durf ik niets te zeggen, maar op het moment dat er brand uitbrak waren er dakdekkers aan het werk."

Zelf gezien? ???

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Nog een foto van dichtbij

Bron: http://yfrog.com/h6wlienj
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

KoenL

• http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
    • Koen Laureij Fotografie
Zelf gezien? ???

Sorry, vergat de bron. Was een toevoeging op het bericht bartbev van de NOS.

Bron: http://nos.nl/artikel/220716-grote-brand-chemiebedrijf-adam.html
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.

Gast

• Gast
Luchtverkeersleiding Nederland meldt dat de rook over Polderbaan en Zwanenburgbaan waait....

Ik ben zojuist vanaf Sanquin naar Alkmaar op en neer geweest, de rook waait niet over de Polderbaan en Zwanenburgbaan heen. Hij waait wel over de aanvliegroute voor deze beide banen heen.
Bij Beverwijk kwam ik in een plaatselijke zonsverduistering terecht door de lange strook met rook.

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
AMSTERDAM - In het Westelijk Havengebied in Amsterdam woedt een brand in twee loodsen met daarin rubber en cacao. Het gebied rond het bedrijf Diergaarde Chemical Storage aan de Latexweg is afgezet.

© anp De brandweer is met groot materieel uitgerukt en de hele omgeving is afgezet, meldt de website van RTV Noord-Holland. Volgens getuigen zijn er ook explosies geweest. Vanuit Osdorp zijn grote steekvlammen en dikke zwarte rookwolken te zien zijn.

Giftige stoffen
Er worden metingen verricht in de buurt van het bedrijf. ,,Er is sprake van enorme rookontwikkeling en daarbij komen altijd giftige stoffen vrij. De vraag is hoe hoog de concentraties giftige stoffen zijn'', aldus de zegsvrouw.

De rook trekt vanaf de brandhaard in het Westelijk Havengebied via het Noordzeekanaal naar Velsen, Beverwijk en Wijk aan Zee. Het wachten is op de resultaten van de metingen. Tot die tijd luidt het advies van de Veiligheidsregio dat mensen die daar last van hebben uit de rook moeten blijven en ramen en deuren het beste kunnen sluiten.

Evacuatie bedrijven
Diergaarde Chemical Storage zit aan de Latexweg. Volgens Risicokaart liggen bij het bedrijf 115.000 kilo gevaarlijke stoffen opgeslagen. Het bedrijf is vergelijkbaar met Chemiepack Moerdijk. De aanwezige hulpdiensten bereiden de evacuatie voor van het personeel in naastgelegen bedrijven.

Op de kruising Ruigoordweg-Westpoortweg hebben zich enkele ramptoeristen en veel journalisten verzameld. Diverse wegen in de omgeving zijn afgesloten voor verkeer, waaronder de Ruijgoordweg. Ook op de Westpoortweg is geen doorgaand verkeer mogelijk vanuit de stad. (ANP/WT/MV)

http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/569786/2011/02/22/Grote-brand-in-chemisch-bedrijf-Amsterdam.dhtml

Erikk

• Forum gebruiker
baan 6 is nu in gebruik voor landen . baan 22 gaat vermoedelijk ook open. dus dat word aanvliegen recht over amsterdam. polderbaan en zwanenburgbaan zijn nog dicht.

Gast

• Gast
baan 6 is nu in gebruik voor landen . baan 22 gaat vermoedelijk ook open. dus dat word aanvliegen recht over amsterdam. polderbaan en zwanenburgbaan zijn nog dicht.
Als de 06 in gebruik is om te landen is de 22 alleen voor licht "general aviation" verkeer open.
Er wordt gestart vanaf 18L en sporadisch vanaf de 09 nog.

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl
nos journaal 1 : 15.00 uur.

brandweer zegt : brand cacao en rubber!

Erikk

• Forum gebruiker
Als de 06 in gebruik is om te landen is de 22 alleen voor licht "general aviation" verkeer open.
Er wordt gestart vanaf 18L en sporadisch vanaf de 09 nog.

Is nu toch echt in gebruik voor 737's om op 22 te landen en baan 06 ook nog. zal anders wel even tijdelijk zijn.