geflitst

Auteur Topic: geflitst  (gelezen 12680 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #30 Gepost op: 25 februari 2011, 06:23:23
Welke kruising was dat op de randweg, en in welke richting?

Zit zeer regelmatig 's nachts op die weg, zowel noord - zuid als omgekeerd.
Kan ik misschien vannacht eens proberen hetzelfde resultaat te behalen :-)

Hou je er wel rekening mee dat ook je GPS (navi) soms een foute snelheid aan kan geven. las op die van mij dat ik MAX 382 km/uur gereden had, is wel erg veel in een foxje :-)

GreetZ
Nachtbroeder
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 27 februari 2011, 01:27:17
Eerste tip: Rijd op je snelheidsmeter en niet op je GPS ... GPS is niet altijd nauwkeurig, zo is de GPS in een van onze dienstvoertuigen (70 km) terwijl de geijkte teller op ruim 85 kilometer staat ....

Ten tweede, even naar flitsservice, daar staat precies hoe Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) en de Wet Dwangsom werkt  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #32 Gepost op: 1 maart 2011, 16:08:42
Welke kruising was dat op de randweg, en in welke richting?

Zit zeer regelmatig 's nachts op die weg, zowel noord - zuid als omgekeerd.
Kan ik misschien vannacht eens proberen hetzelfde resultaat te behalen :-)

Hou je er wel rekening mee dat ook je GPS (navi) soms een foute snelheid aan kan geven. las op die van mij dat ik MAX 382 km/uur gereden had, is wel erg veel in een foxje :-)

GreetZ
Nachtbroeder

Vanaf Haarlem richting Velserbroek en dan de laaste flitspaal.

Ik hou altijd beide in de gaten dus eigen snelheid en GPS dat verschilt meestal rond de 5 kmp/uur


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #33 Gepost op: 8 maart 2011, 01:19:20
Zal eens kijken of het er deze komende nachten van komt om daar onder de 70 (op de teller) geflitst te worden.

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #34 Gepost op: 8 maart 2011, 05:29:07
Nou is niet gelukt vannacht, wel om 04:15 daar voorbij met 70 op de teller.

Misschien gekke vraag, maar als je daar elke weer wel rijd dan heb je toch geen navi meer nodig?

GreetZ
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


Vinn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #35 Gepost op: 13 april 2011, 13:30:29
Dat klopt maar mijn eigen snelheid wijkt iets af (dit door de velgen die 1 maat groter zijn dan normaal), dus ik wil dan zekerheid van hoe hard ik rij.

Ik heb nog niks binnen gehad  :D  of komt dat misschien nog? 98uiye


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #36 Gepost op: 13 april 2011, 16:50:10
Flitsen voor gordelcontrolle, word wel gedaan maar bij mijn weten moet je staande worden gehouden dan. Waarom weet ik niet. Is net als overbelading bij vrachtauto's ook die moeten staande gehouden worden en mogen nog niet worden bekeurd aan dehand van de weeglussen alleen.

Maar van de week hoorde ik toch in het nieuws dat men bezig is met camera's voor vier in 1 overtredingen???
1 snelheid
2 afstand
3 gordel
4 bandenspanning

Wie weet hier meer over?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #37 Gepost op: 13 april 2011, 17:11:23
ze zijn de 3d flitspaal aan het maken, waar ze blijkbaar meer overtredingen kunnen constateren.
snelheid zowieso, afstand tussen verschillende voertuigen, gordel zichtbaar langs de deurstijl etc.

Maar bandenspanning? hahaha ;D


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #38 Gepost op: 13 april 2011, 17:15:12
Eerste tip: Rijd op je snelheidsmeter en niet op je GPS ... GPS is niet altijd nauwkeurig, zo is de GPS in een van onze dienstvoertuigen (70 km) terwijl de geijkte teller op ruim 85 kilometer staat ....

Ten tweede, even naar flitsservice, daar staat precies hoe Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) en de Wet Dwangsom werkt  ;)

Dat hangt er vanaf hoeveel kanaalsantenne je aan je gps systeem hebt hangen. Neem de gps van RACELOGIC die wordt gebruikt om kilometertellers te ijken  ;D ;D

Het verwijderen van zekeringen van veiligheidssystemen is erg dom, vaak zijn meerdere systemen gekoppeld bv abs en snelheidbegrenser (vrachtwagen) of gordelverklikker en de gordelspanner.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #39 Gepost op: 13 april 2011, 17:17:40
Maar bandenspanning? hahaha ;D

idd zo reageerde ik ook, alleen medewerkers van HIG die ook de trajectcontrolle's hebben ontwikkeld (ism GATSO) op de A4 en A20 zeiden dat dit wel de bedoeling is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.