geflitst

Auteur Topic: geflitst  (gelezen 12683 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 22 februari 2011, 20:49:56
Lijkt me technisch vrijwel (financieel) onmogelijk. Wat wellicht wel gebeurd is dat je bent geflitst voor een snelheidsovertreding, maar op de foto ook duidelijk te zien is dat je ook geen gordel draagt, al is dat inderdaad vrij moeilijk in te schatten op een foto.

Je had op bepaalde plekken in Nederland proef trajecten waar geflits werd op het dragen van de autogordel. Dan stonden er aan beiden zijden van de weg borden met de waarschuwing draag uw gordel. Voor zo ver ik weet was dit niet meer dan testen en uit proberen. Wat wel kan is dat er bij snelheidsovertredingen andere strafbare feiten naar voren komen. Goed voorbeeld daar van is de trekhaak voor het kenteken. Dan kan de BOA die de foto's uitleest(de ouderwetse handmatige manier) evetueel daar een bekeuring voor opmaken.

Ik vind het gepiep wat je nu hoort als je je gordel niet om hebt al effectief genoeg 0098

Wel eens gehoord van zekering eruit halen???


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #21 Gepost op: 22 februari 2011, 20:51:27
Citaat
Wel eens gehoord van zekering eruit halen???

Bedankt voor de tip 0098 O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 22 februari 2011, 20:52:34
Dat geping- of gepong houdt vanzelf op, probeer maar.  0098 (zonder zekeringen te betasten)


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #23 Gepost op: 22 februari 2011, 20:53:19
Dat geping- of gepong houdt vanzelf op, probeer maar.  0098 (zonder zekeringen te betasten)

Door de gordel om te doen? :D


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #24 Gepost op: 22 februari 2011, 21:51:16
hallo,

Zoals al eerder is aangegeven: wacht het even af.
Een paar jaar geleden werd ik geflitst op een kruising waar een maximumsnelheid van 50 km/pu geldt.. ik reed iets onder de 50, het verkeerslicht was groen en ik reed daar echt helemaal alleen.. en toch produceerde dat apparaat een hoop licht.. (ik heb toen een paar behoorlijk lelijke dingen gezegd  998765   )
Die acceptgirokaart moet nog steeds binnen komen...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2011, 22:34:03
Nou 1 april niet helemaal. Er is in het verleden wel geflitst voor de grodel, echter blijkt dat praktisch niet altijd te werken. Het is soms moeilijk te zien of iemand de auto gordel draagt op foto al helemaal. Dus de laatse 10 jaar word dat voor zo ver ik weet niet meer gedaan.

Dank je wel Mike.
Ik gaf ook alleen maar aan wat ik begrepen heb over de 3e camera die bij diverse kruisingen staat opgesteld.
Mogelijk dat er een Haarlemse diender hier op het forum zit die daar meer over kan vertellen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2011, 22:45:57
Dank je wel Mike.
Ik gaf ook alleen maar aan wat ik begrepen heb over de 3e camera die bij diverse kruisingen staat opgesteld.
Mogelijk dat er een Haarlemse diender hier op het forum zit die daar meer over kan vertellen.


De '3e' camera zit ook bij diverse flitspalen in Zwolle..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #27 Gepost op: 22 februari 2011, 23:59:57
Dat losse kastje bij de digitale flitspalen is de infraroodflitser. Die staat er los bij net voorbij de flitspaal.


Foto: Boersma. Via Flitsservice.nl
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #28 Gepost op: 23 februari 2011, 11:40:31
Nou 1 april niet helemaal. Er is in het verleden wel geflitst voor de grodel, echter blijkt dat praktisch niet altijd te werken. Het is soms moeilijk te zien of iemand de auto gordel draagt op foto al helemaal. Dus de laatse 10 jaar word dat voor zo ver ik weet niet meer gedaan.

Inderdaad geen 1 april. Ik weet dat het ook wel gebeurde dat iedere passerende auto van voren werd geflitst om dit te controleren. Later werd dan gekeken of iemand de gordel droeg.
Is het mogelijk dat dit met de nieuwe generatie flitspalen weer gedaan kan worden (met een beter resultaat)?
Geloof niet alles wat je denkt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #29 Gepost op: 23 februari 2011, 12:34:36
Dat losse kastje bij de digitale flitspalen is de infraroodflitser. Die staat er los bij net voorbij de flitspaal.


Foto: Boersma. Via Flitsservice.nl

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=4009&search=n50&titel=1&headfoot=1&descr=1 O0


Nee. Het is te tijdrovend om voor elke auto te kijken of iemand zijn gordel om heeft. Daarnaast is het ook vanaf een andere auto soms echt heel lastig om te zien of iemand zijn gordel wel of niet om heeft. Neem bijvoorbeeld de sportievere cabrio's waarbij de gordel vanaf de stoel direct overloopt op de schouder. Bij een zwarte ondergrond is nauwelijks waar te nemen van buiten of iemand zijn gordel om heeft. Van opzij is de gordel maar een klein dun streepje omdat je alleen de zijkant kan zien..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein