Lid SIGMA?? die op alle ambu meldingen rijd?

Auteur Topic: Lid SIGMA?? die op alle ambu meldingen rijd?  (gelezen 8585 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #40 Gepost op: 23 februari 2011, 10:49:10
Ik vind het topic al een ongefundeerde aanname waar ik niet gelukkig van word!
Ik vraag me werkelijk af wat de schrijver hier mee wil bereiken of wat hij zoekt.

En hoe komt dat? Omdat je zelf ook een SIGMA lid bent? En het vervelend vind dat er kritiek komt op een collega? Maar Bernt zijn post is een samenvatting van waarnemingen die hij heeft gedaan. En kun jij vertellen wat jij ongefundeerde aannames vind? En wat de schrijver wil bereiken is om dit soort zaken bespreek baar te maken. Niks mis mee, en we weten allemaal dat dit soort zaken voor komen. In elke tak van hulpverlening. Maar dat moet je nooit zien als een aanval op jou als sigma lid.


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #41 Gepost op: 23 februari 2011, 11:30:57
Omdat de kop al suggereert dat het om een Sigma lid gaat. Verder zegt Bernt dat de persoon op alle A1/A2 meldingen rijd, hoe weet Bernt dat?
'Hij kwam als een gek aanscheuren' en 'vandaag precies hetzelfde geval' volgens mij fietst Bernt harder dan dat die persoon met zijn auto scheurt. Gewoon toeval misschien?
Mij lijkt als het al een Sigma lid zou zijn hij snel genoeg door het ambu personeel daar terecht gewezen word.  
En terechte kritiek op een collega kan ik goed hebben maar kom dan eerst met bewijzen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #42 Gepost op: 23 februari 2011, 11:39:57
Mij lijkt als het al een Sigma lid zou zijn hij snel genoeg door het ambu personeel daar terecht gewezen word.  
En terechte kritiek op een collega kan ik goed hebben maar kom dan eerst met bewijzen.

Maar nu doe je zelf ook een aanname, want je neemt aan dat het ambulance personeel hem aanspreekt op het moment dat hij een SIGMA lid zou zijn. En wat is bewijs?? In jou ogen?  Ik denk dat je alleen maar heel heftig reageert omdat het een collega SIGMA lid is. Op mijn vak is dagelijks commentaar. Je kunt geen verjaardag feestje bezoeken of het gaat er weer eens over. Of ik er persoonlijk wat aan kan doen dat iemand een bekeuring heeft gehad. Denk je dat ik er persoonlijk daar wat van aantrek? Nee absoluut niet ik heb bijna 50.000 collega's die allemaal anders reageren en handelen in situaties. En soms komt het wel eens voor dat ze iets doen waar je niet achter staat.

Overal heb je mensen die doorschieten in hun hobby of werk. Die te ver gaan, en overal waar te voor staat dat is niet goed.  In elk vak geld weet wat je kan en waar je grenzen liggen.


rob-r

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • SIGMA Breda, EHBOver. Breda
Reactie #43 Gepost op: 23 februari 2011, 13:21:31
Daar heb je een punt, ik had moeten zeggen dat ik het topic suggestief vind. En ja ik reageer omdat het over een vermeend Sigma lid gaat, waarvan jij al zegt dat het over een Sigma collega gaat. In mijn ogen is bewijs iets waaruit blijkt dat het om een Sigma lid gaat.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #44 Gepost op: 24 februari 2011, 13:52:57
Wel, en wat is het probleem als het om een VERMEEND sigmalid gaat? Niemand wordt met naam en toenaam genoemd en ik denk niet dat direct alle sigma-ers zich aangesproken hoeven te voelen. Ik voel me ook niet direct aangesproken als er "ic-verpleegkundige" wordt genoemd.
Maar los daarvan: bernt geeft aan dat de betreffende persoon zelf zegt dat hij Sigma-lid is.

Bernt zelf reageert trouwens niet meer. Nog wel meelezend?

Johan
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.