Crashtest Ambulance

Auteur Topic: Crashtest Ambulance  (gelezen 6486 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 28 februari 2011, 22:53:33
Ok, Patriess. Dan kunnen we er dus vanuit gaan dat er geen ambulance in gebruik genomen wordt zonder dat er een crashtest gedaan is.
Lijkt mij het meest logische. (nu de filmpjes nog)  ;D

filmpjes uploaden op youtube is natuurlijk geen eis voor goedkeuring  :). niet alles zal dus op het web verschijnen. maar het is niet onmogelijk.  0098
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2011, 22:59:56
Ok, Patriess. Dan kunnen we er dus vanuit gaan dat er geen ambulance in gebruik genomen wordt zonder dat er een crashtest gedaan is.
Lijkt mij het meest logische. (nu de filmpjes nog)  ;D

Daar ga ik wel van uit ja! ;)
Nurse powerrrrr

Rubenamstra

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2011, 23:08:23
Strobel auto's (Amstra) zijn uitgebreid getest in crashtests ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2011, 23:11:27
Is er een Duitser of een Duits-sprekende in de zaal die de tekst kan vertalen :D
"Unabhängige tests der DEKRA haben beweisen: Der Delphis ist sicher. In jeder situation."

oftwel:
"Onafhankelijke tests door de DEKRA hebben aangetoond: De Delphis is veilig. In iedere situatie."
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 3 maart 2011, 08:55:40
En ja, Visser is de enige die zelf aan ambulanceopbouw doet. De andere dealers importeren de ambulances en passen het interieur aan aan de wensen van de klant. Aan de opbouw wordt dus niets veranderd.
Youtube filmpjes van crashtest van ambulances zijn niet veel voorradig, omdat 'het publiek' over het algemeen op zoek is naar de normale auto's, busjes, vrachtwagens etc. Ik ben er zelf nog 1 tegengekomen en wel van een Amerikaan (komt er niet zo best van af).
Geloof niet alles wat je denkt.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2011, 20:15:04
Bij het doorlezen van dit topic schoot het me te binnen dat ik een reportage van miesen in een autotechniek vakblad in mijn bezit had, dus even de foto ingescant.

Bron: Auto en motortechniek 59 1999 reportage ''van kale e klasse tot luxe ambulance'' Hans Doornbos. Tijdens mijn opleiding autotechniek uit een vakblad gescheurd. O0

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 5 april 2011, 13:40:14
Visser importeert de Delfis en ook de Otaris voor Nederland en hoeft hiervoor dus geen testen te doen... :)

PeterEde

• AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 7 april 2011, 10:42:06
Visser importeert de Delfis en ook de Otaris voor Nederland en hoeft hiervoor dus geen testen te doen... :)

Klopt helemaal. ik doelde met het zelf opbouwen van Visser op de lage MB's. Maar ook dit lijkt nu op te houden met het maar niet vorderen van de Visser 5. Daarmee komt een (voorlopig?) einde aan de Nederlandse ambulancebouw.
Geloof niet alles wat je denkt.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #18 Gepost op: 17 april 2011, 21:09:38
Vandaag maar eens even aan het zoeken geweest voor een heel oude foto.
Ik schat dat dit een foto is uit de jaren eind 70 begin 80 van de vorige eeuw.  0098

Het betreft hier een ambulance uit Emmen van de fa. Beugelink destijds (later de Grote) die op weg was naar een ongeval en op de rondweg een ongeluk kreeg. De ambulance raakte in de slip en een grote lantaarnmast (geen gewoon paaltje) zich in de zijkant boorde.

Uploaded with ImageShack.us
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #19 Gepost op: 17 april 2011, 22:25:42
Vandaag maar eens even aan het zoeken geweest voor een heel oude foto.
Ik schat dat dit een foto is uit de jaren eind 70 begin 80 van de vorige eeuw.  0098

Het betreft hier een ambulance uit Emmen van de fa. Beugelink destijds (later de Grote) die op weg was naar een ongeval en op de rondweg een ongeluk kreeg. De ambulance raakte in de slip en een grote lantaarnmast (geen gewoon paaltje) zich in de zijkant boorde.

Uploaded with ImageShack.us

Gezien de opbouw en kleurstelling en lampen is het eerder een auto uit halverwege de jaren tachtig.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod