Politie laten meerijden op melding ambulance, wanneer wel / niet?

Auteur Topic: Politie laten meerijden op melding ambulance, wanneer wel / niet?  (gelezen 10959 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #30 Gepost op: 22 februari 2011, 20:57:25
Dus bij een groep jongeren is er altijd politie nodig?

Dat zeg ik niet, maar in dit geval was het slimmer geweest.

Maar wat is de reden geweest? Had de politie geen tijd? Hadden ze de melding niet gekregen? Bij ons in de regio(AA) wordt door de MKA/CPA bij een incident op straat altijd de politie mee gealarmeerd. Echter kan het soms dat in de hectiek of drukte dat er bij in kan schieten.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, want bij ons gaat dat via c2000 dus ja dan weet ik het niet.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #31 Gepost op: 22 februari 2011, 21:00:07
Laatst was er een incident van een jongen die teveel gedronken had. Deze jongen was bewusteloos en er stond een groep jongeren van 15 man

Dus bij een groep jongeren is er altijd politie nodig?

Dat zeg ik niet, maar in dit geval was het slimmer geweest.

Toch wek je de indruk dat je op dat moment politie had willen zien. Wat gaf jou dat gevoel?


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #32 Gepost op: 24 februari 2011, 17:33:57
In mijn ervaring, voelt de centralist(e) 9 v.d. 10 keer feilloos aan of er politie mee moet ja of nee. De enkele keer dat ze er niet zijn, maar door ons wel gewenst: zo gepiept. En dan zijn ze er ook echt binnen enkele minuten. Want over het algemeen heerst de mentaliteit: ambulancedienst roept echt niet voor niets.


Jij snapt hem! Zo werkt het bij ons in de praktijk in elk geval wel. We zeggen ook niet voor niks: De collega's van de ambu.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #33 Gepost op: 27 februari 2011, 17:46:49
Jij snapt hem!

Gelukkig!  O0 Want soms begin ik te twijfelen.... ;D


Overigens vind ik dat de politie ook op iedere TS-melding mee dient te rijden. Pillen, drank, steekwonden, kortom een lekkere mix om de boel eens lekker op stelten te zetten, betekent voor mij: politie mee laten rijden. Maar in de praktijk..kijk het gaat 100 keer goed en dan hoor je niets, maar loopt het een keer anders..