0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Het is een vrijstaand pand dus er is geen gevaar voor overslag en dergelijke, dus een 3e TS zal wel niet nodig zijn geweest,
Maar er is ook geen hoogwerker/autoladder gealarmeerd? Misschien speelt dan wel degelijk afstand een rol, omdat die van te ver moeten komen en het dan toch geen zin meer heeft.
Als je naar de foto's kijkt, vind ik het opvallend dat deze brand als middelbrand geclassificeerd wordt. Het lijkt toch eerder op een grote brand. Volgens mij zouden ze in andere regio's opschalen naar een grote brand.Maar speelt mee dat het incident in landelijk gebied plaatsvindt? Brandweereenheden moeten dan van verder weg komen en misschien speelt dat een rol?
Nee hoor heeft neits met gebied te maken. Maar niet alle alarmeringen gaan over P2000 er kunnen dus best meer TSsen gestaan hebben zonder dat wij een alarmering gezien hebben
maar Brandweer Winschoten is alleen de TS opgepiept verder geen blusploeg.hoe zit dat dan?
Dat ligt vast in alarmeringsprocedures. Staat er geen HW in initiële het inzetvoorstel, dan wordt die ook niet gealarmeerd. Tenzij de centralist inschat dat die wel nodig is, of een bevelvoerder van mening is dat die wel handig kan zijn. Heeft niets met de afstand te maken. Beetje kortzichtig ook hoor, stel dat het een half uur duurt voordat een ambu ter plaatse kan zijn, maar als dat geen zin heeft bij een reanimatie, dan stuurt men maar geen ambu?
Winschoten?? Die zie ik er niet bij staan hoor. Als 1e TS is Nieuweschans gepiept en als 2e Finsterwolde.