Zoals die lange zegt, de politie zal de laatste zijn die een ambu over de busbaan zal gaan bekeuren. Het is natuurlijk wel prettig om het officieel geregeld te hebben, maar bang voor een bon? Neuh...
Daar ben ik ook niet bang voor... maar ik heb graag een goed verhaal als ik (om het plastisch uit te drukken) iemand "uit de voeding rij" en voor die groene tafel achter het houten hekje sta... daar zit mijn probleem.....
Nooit problemen hiermee. Bij een verkeersopstopping gaan we in overleg met de MKA met blauw verder.
Je meldt het alleen aan de MKA, de bemanning beslist en is verantwoordelijk... En voor een status na CABG +5 ga ik echt niet met spoed rijden, mijn werk is al gevaarlijk genoeg....
Je wilt niet met patiënt in een file staan o.i.d. Bij verslechtering van conditie patiënt wil je echt niet in een opstopping staan...dus ik zie het ''busbanenprobleem'' niet. En onder het mom van ''glijdend rijden'' kun je heel veel. Rotterdam pak ik vrijwel altijd de busbaan. (want altijd veel verkeersaanbod)
De busbanen heb ik in de stad vrijstelling voor, daarbuiten gebruik ik ze bijna niet, ook omdat ik niet overal weet waar ik er wel of niet vanaf kan...
Edit: is er geen verslechtering van een patiënt mogelijk, gooi je het onder het kopje: inzetbaarheid. Hoe langer een A-wagen bezig is met een rit, des te minder dekking heb je in je verzorgingsgebied.
Dekkingsproblemen zijn voor de meldkamer, niet voor de individuele ambulancebemanning... Ik ga niet met spoed rijden omdat de meldkamer heeft zitten slapen
Je zult ergens tegenaan rijden, en tegen de rechter mogen vertellen waarom je met blauw reed