0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.
hallo bij een A2 en een B rit heeft een ambulance niet alle bevoegdheden zoals bij een A1 rit en heeft de bestuurder dus een probleem zoals door Jerommeke hieronder uitgelegd is. En aangezien ik geen ambulances ken met een blauwe taxi-plaat mogen ze dus alleen bij A1 ritten gebruik maken van de vrijstelling.
hallo A2 of B rit dat is toch eigenlijk een taxi rit liggend vervoer
Geen ambulances op de busbaan22 februari 2011 Er worden geen ambulances zonder sirene toegelaten op de busbaan. Dit zegt minister Schultz in antwoord op Kamervragen.
DEN HAAG - Ambulances in Nederland mogen voortaan overal rijden en stilstaan. De Tweede Kamer heeft daar vandaag een motie over aangenomen. (...)
Da's mooi, scheelt weer wat twijfelmomentjes.
(niet dat ik ooit discussie heb gehad, maar voelt allemaal toch net even wat zekerder als je weet dat je gedekt bent)
Datum publicatie: 2011-11-03 Datum uitgifte: 2011-11-02 Organisaties: Tweede Kamer der Staten-Generaal Indieners: André ElissenRonald van RaakAhmed MarcouchMagda Berndsen-JansenC. Cörüz Dossier: 33000-VI : Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Veiligheid en Justitie (VI) voor het jaar 2012 Tweede Kamer der Staten-Generaal 2Vergaderjaar 2011–201233 000 VI Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Veiligheid en Justitie (VI) voor het jaar 2012Nr. 42 MOTIE VAN HET LID ELISSEN C.S. Voorgesteld 2 november 2011 De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende, dat wegbeheerders op decentraal niveau besluiten of een ambulance op een busbaan mag rijden voor andere typen vervoer dan de typen A1 en A2 (spoed); overwegende, dat ambulancebestuurders er belang bij hebben om ook buiten het A-vervoer gebruik te kunnen maken van busbanen, bijvoor- beeld om de meest optimale spreiding te kunnen blijven garanderen of om patiënten zo comfortabel mogelijk te vervoeren; overwegende, dat er wettelijke aanrijdtijden zijn (95% binnen vijftien minuten bij A1) en dat hiervoor een goede spreiding essentieel is; overwegende, dat ambulancebestuurders verantwoorde en goed getrainde bestuurders zijn; overwegende, dat het voorkomt dat taxichauffeurs en andere vervoerders ontheffingen krijgen om busbanen te gebruiken op plaatsen waar de ambulance deze ontheffing niet krijgt; overwegende, dat de Nederlandse overheid bestuurders van ambulances niet moet hinderen bij de uitvoering van hun werk en dit ook duidelijk en ondubbelzinnig moet uitdragen; verzoekt de regering om te bewerkstelligen dat ambulances in Nederland kunnen rijden en stilstaan waar de bestuurder dit noodzakelijk acht (dus ook op een busbaan) indien dit bevorderlijk is voor bijvoorbeeld betere ambulancespreiding of comfortabeler vervoer van patiënten,kst-33000-VI-42ISSN 0921 - 7371