Nieuw bericht:
Brandweer Noord en Midden limburg op 2 na slechtste [langzaamste] van Nederland, in ca 80% van alle gevallen werd de 8 minuten norm niet gehaald de regio had de responstijd zelf al opgerekt naar 15 minuten.
Dat krijg je als je zomaar posten sluit/samenvoegt en het personeel aan de kant zet, ik hoorde de woordvoerder t.o.v. de radio verslaggever van L1 zei dat het niet meer mogelijk was een betere service te bieden er zouden dan grote investeringen in meer uitrukposten en in extra voertuigen moeten worden gedaan in kleinere kernen en dat wil men niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"We zullen e.e.a. inventariseren en verstrekken in de probleemgebieden rookmelders !", alsof dat wat helpt als er brand is, kleine brand binnen 10 minuten uitslaand ik heb hier voorbeelden van gezien.
Blijkbaar is de nood bij de burgers nog niet zo hoog want dan zouden ze dít niet meer pikken, deze nationale beroepsbrandweer wordt steeds verder uitgekleed, in alle regio's !!!
Een optie is dat inwoners van kleine kernen eigen [vrijwillige] brandweergroepen gaan oprichten die ze zelf bekostigen, welliswaar niet uitgerust met grote 10tonners, een PM/MSA doet het ook en kost veeeeeeeel en veeeeeeeeel minder, bovendien hoef je die vrijwilligers ook niet te betalen, maar zo groot is de nood blijkbaar nog niet er moeten "denk ik" eerst doden vallen of vermijdbare grote incidenten ontstaan. Maar ja ... voor de heren van de brandweerregio's mag het niks kosten als alle bobo's maar hun eigen dienstautootje hebben, onderhand 1 - 1 t.o.v. de échte uitrukvoertuigen.
Dat schrijft een burger met een weinig inzicht in de materie die zich onderhand steeds meer zorgen maakt maar weet dat hij gewoon uit z'n nek lult !!!