@Mike,
Dat ben ik niet met je eens.
Alles wat binnen 10 meter van de kantstreep staat valt onder takel CMI in het geval van een personenauto en wordt afgesleept.
Dit is namelijk de obstakel vrije zone.
In welk "boekje" het exact staat zou ik moeten opzoeken maar ik heb het pas nog gelezen.
Tot 6 meter vanaf de witte doorgetrokken kantstreep meen ik. En CMI is tegenwoordig LCM. :p
In de regel is van het achtergelaten voertuig bij afsleep het kenteken bekend, anders wordt deze zsm door de berger teruggemeld aan LCM en LAW.
Dus de politiemeldkamer die te horen krijgt dat de auto is verdwenen vanaf een IM-locatie kan direct het LCM bellen voor: A. het kenteken, of B. de locatie.
Voor men aangifte kan doen kost het de bestuurder ook meer dan een uur tegenwoordig en de meeste takels zijn dan al wel teruggemeld bij het LCM.
Formeel mag men het voertuig niet onbeheerd achterlaten. Het besef moet mij deze mensen tussen de oren komen dat men bij stranding op een gevaarlijke locatie simpelweg 112 belt en veilig in de berm de komst van de beveiliging danwel sleepdienst afwacht.
En ter info: ANWB start ook IM op wanneer een voertuig gevaarlijk staat. Zij zijn de enige pechhulpdienst in NL die hiervoor toestemming is verleend.