Goedenmiddag allen!
Ik werk samen met "..." aan een simulatie van de meldkamer. "..." leek het leuk om een simulatie te maken. Aangezien hij net zo'n fan is dan dat ik ben, van de hulpdiensten. Kwam hij met het idee. Aangezien ik, "..." veel heb kunnen vertellen door verschillende site, o.a. Regio15.nl hebben wij toch tot een paar problemen.
Het is een simulator die de Gemeenschappelijke Meldkamer van Regio 20 (Midden West Brabant) nabootst.
Omdat er nog heel veel ‘Work in Progress’ is, en ik nog veel informatie nodig heb, heb ik een aantal vragen:
-Worden er wel eens meer meldingen tegelijk behandeld?
-Hoe werkt de KVT(Kazerne Volgorde Tabel(?)) precies?
-Hoe wordt er gecommuniceerd tussen centralisten bij bijvoorbeeld een natuur ramp of bij een zeer grote brand.
-Is er iets anders bij GMK Regio 20 vergeleken met andere regio’s zoals Statussen van voertuigen, Software etc...
-Dan nog de vraag hoe het proces van het aannemen van de telefoon tot het afhandelen van de melding gaat.
Dus zoiets als:
1) Informatie verkrijgen
2) Alarmeren voertuigen
Maar als het mogelijk is iets uitgebreidder.
En dan nog de aller laatste vraag:
Zou ik foto’s mogen van elk scherm (en misschien van de werkruimte).
Dit zodat ik de software zo realistisch mogelijk kan nabootsen.
Foto’s van mijn Meldkamer Simulatie (Work In Progress)
Op dit plaatje is linksboven de ‘mainscreen’ te zien.
Hier zal de cityGIS komen samen met informatie over voertuigen die onderweg zijn of TP.
Ook zie je een digitaal kladblaadje en een soort van toolbox.
De tekst overigens in het grote witte vlak heb ik er met paint opgezet. (Dit vertel ik even om verwarring te voorkomen)
Rechtsboven ziet u de informatie tabel.
Hier kan je de gegevens die je tijdens het telefoon gesprek verkrijgt invoeren om zo een overzichtje te krijgen van de melding.
De velden waar je de gegevens invoert zullen standaard tekst bevatten met suggesties wat je er kan invoeren. Deze worden automatisch aangepast als je een andere melding selecteert.
Linksonder ziet u het venster met het telefoon gesprek.
Dit is heel simpel uit te leggen:
De rechterzijde bevat de dingen die je kan zeggen. Selecteer er een en druk op “Antwoord”.
Links zie je het gesprek.
De computer geeft antwoord en dit kunnen verschillende dingen zijn. Dit hangt af van de situatie.
Op dit plaatje zie je het gesprek van een Persoon Onwel.
Rechtsonder ziet u het alarmeer venster.
Daar kan je de gegevens invoeren noodzakelijk voor het alarmeren.
Omdat ik van het alarmeer gedeelte nog weinig afweet heb ik gewoon een kleine indeling gemaakt.
Ik weet dat er nog meer dingen bij moeten maar wat is voor mij een vraag, voor U een weet.
In deze indeling had ik dus even: Linksboven de gegevens van het adres. Rechtsboven het KVT Uitruk voorstel. Onderin de uiteindelijke alarmering.
Ik hoop dat 1 van jullie op mijn vragen antwoord kan geven en ik kijk uit naar jullie reactie.
Met Vriendelijke Groeten,
"..." , (Scripter & Designer), Tazbrw (Designer) & Dion(Grafisch Designer, Scripter)
(Als dit niet goed staat, zou 1 van de moderatoren/admins dit dan goed willen zetten. Bij voorbaad dank!)
Naam verwijderd op verzoek.