Verhoging ambulances

Auteur Topic: Verhoging ambulances  (gelezen 9290 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

harold

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 24 oktober 2004, 00:45:47
Harold, nog een overweging. Indien je tijd hebt begin november, stap eens binnen op de ambulance beurs bij een nieuwe Lage Mercedes en daarna in de blikke omgeving van een Sprinter.

Zelfs jij herkent de verschillen.  ;)

Ik ken zowel de Sprinter als de Mercedes E-klasse van binnen.  Maar ik ga ook naar de ambulancebeurs en zal er eens extra aandacht aan besteden!
Wat maakt de E-klasse volgens jou dan precies comfortabeler en patientvriendelijker?
Wat is het precies wat de speciaal gebouwde E-klasse wel heeft, wat andere type ambulances niet kunnen bieden?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #41 Gepost op: 24 oktober 2004, 21:51:10

 Rescue Ranger, dit meen je toch niet werkelijk he???  ??? :-\  Volgens mij zijn we juist bezig om de patient zo optimaal mogelijk te behandelen.

Joffry,

waar ik op doel is het meervoudig in de auto aanwezig hebben van bijvoorbeeld:
  • 3 ballonnen: 1 in koffer, 1 O2 kranen, 1 in kastje
  • een beademingsmachine welke de naast hoeveelheid ook bijvoorbeeld drukken regeld etc, waardoor deze in grote alleen maar toeneemt
  • een evac-chair
  • KED spalk
  • fototoestel
Dat zijn onderdelen waar ik mijn vraagtekens bij heb en die ruimte, zelfs veel ruimte, in beslag nemen waardoor een achtercompartiment vol komt te staan.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Medic112

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 24 oktober 2004, 21:55:55
Hoe evacueer jij een patiënt vanop het 2de verdiep, waar je geen ramen hebt waar ie door kan, en waar zich geen lift bevindt ? Met de klassieke stoel ? ... good luck ...

Fototoestel ? neemt nu toch ook nie zoveel plaats in eh, net zoals de reaballons.

Medic112


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #43 Gepost op: 25 oktober 2004, 01:37:25
En de geavanceerde beademingsmachine zoals een Rescue Pac  is natuurlijk ook altijd erg handig in gebruik, en nog compact ook, hangt er wel vanaf welke O2 fles je eronderaan hangt  ;D
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #44 Gepost op: 28 oktober 2004, 12:51:42
Wat maakt de E-klasse volgens jou dan precies comfortabeler en patientvriendelijker?
Wat is het precies wat de speciaal gebouwde E-klasse wel heeft, wat andere type ambulances niet kunnen bieden?


Harold,

door de ligging tussen de assen van de patiënt, ligt deze dus niet te stuiteren op de achteras, maar op het chassis tussen de assen van de ambulance. Daardoor is het rijgenot vele malen comfortabeler.
Daarbij is het rijgedrag en de wegligging niet te vergelijken met een hoger voertuig.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #45 Gepost op: 28 oktober 2004, 15:52:27
Ik snap dit niet echt, tussen de asen van de patiënt?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #46 Gepost op: 28 oktober 2004, 16:08:43
Ik snap dit niet echt, tussen de asen van de patiënt?

Gunther, ik zou dit ook niet snappen. Verklaring: meerdere topic gelijktijdig antwoorden, knippen/ plakken en MSN en de telefoon gaat. Kwestie van prioriteiten stellen.

Maar de intentie van het verhaal, de patiënt ligt op de brancard welke tussen de assen van de ambulance is gesitueerd. Hierdoor ligt de patiënt niet op de achteras te stuiteren, maar op het chassis tussen de assen.

Casus: Als jij vroeger met de bus naar . . . . . bijvoorbeeld school ging, waar ging je dan zitten. Juist achterin, want dan kwam de bus het meest omhoog en omlaag als je over de bruggen reed. Terwijl je in het midden helemaal niets voelde.

Ik hoop enig licht in de duistere krachten van het rijcomfort gebracht te hebben en zo niet, dan  . . . . . .

Toevalligerwijs heeft Henk een groot aantal foto's van de nieuwste Visser 4. Naar mijn mening pas jij daar ook wel in.
zie http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=42;action=display;threadid=5117
Elke hulpverlening start met communicatie.